goede brief?

hallo !

ik ben een meisje van 13 die een bijbaantje zoekt. en laat ik nou net geschikt zijn voor kleine kinderen. dus bedacht ik zo om op te passen. nu zit ik op school dus doordeweeks kan ik vanaf 15:15 en zaterdag en zondag kan ik alle tijdstippen. zoek jij nou net een oppas? is hier je redder in nood!

0653
(graag bellen na 3en of in het weekend)

daaagh

Aan wie ga je die brief dan geven?

Hallo,

Ik ben Nynke, ik ben 13 jaar en ik ben op zoek naar een bijbaantje. Aangezien ik erg van kinderen houd lijkt het mij leuk om op te passen.
Doordeweeks zit ik nog op school, dus dan ben ik beschikbaar vanaf 15.15. Op zaterdag en zondag kan ik op alle tijdstippen.

Ben jij nog op zoek naar een oppas? Bel me dan op het nummer 0653… (graag bellen na 15.00 uur of in het weekend).

Groetjes, Nynke

Je eigen brief komt veel te kinderlijk en amateuristisch over vind ik.

“en laat ik nou net geschikt zijn voor kleine kinderen. dus bedacht ik zo om op te passen”

Ik weet niet, maar als ik dit zo lees…
Mhh ik vind het een beetje over de top klinken. Te enthousiast of zelfs ietwat bijdehand :anguished:?

Ik zou er gewoon “Het lijkt me leuk om in m’n vrije tijd op kleine kinderen te passen” van maken :wink: Succes :slightly_smiling_face:

Ik zou het ook zo doen > iets formeler en dan kom je al snel volwassen over. Dus dan vertrouwen ouders sneller hun kinderen aan jou toe (Gok ik) !

Ja ik ben het ook wel eens met de reacties hierboven

Tsja, je moet je bedenken dat mensen die oppassers zoeken, vaak naar jongeren vanaf 15 jaar kijken, liefst nog minstens 16.
Tenminste, die ervaring heb ik.

I know

daarom zet ik er ook zo neer van dat ik goed met kinderen kan opschieten (is wel zo hoor (niet opschepperig bedoeld xD))

Hm, als je daarmee de indruk wilt wekken dat je beter geschikt bent dan oudere kinderen, zou ik het inderdaad een stuk formeler maken.
Ik dacht eerst dat je gewoon aan ons aan het vertellen was dat je wilde oppassen :’).

Ik zou m’n kind echt niet meegeven aan een 13 jarige. Daarom snap ik niet echt waarom jouw doelgroep ‘kleine kinderen’ is.

Dit ziet er al veel beter uit. Zelf zou ik nog een paar kleine dingen veranderen:

Hallo,

Ik ben Nynke, 13 jaar, en ik ben op zoek naar een bijbaantje. Aangezien ik erg van kinderen houd, lijkt het mij leuk om op te passen.
Doordeweeks zit ik nog op school, dus ben ik beschikbaar vanaf 15.15. Op zaterdag en zondag kan ik op alle tijdstippen.

Bent u op zoek naar een oppas? Dan kunt u me bellen op nummer 0653… (graag bellen na 15.00 uur of in het weekend).

Groetjes,

Nynke

Indeed.

13 vind ik een beetje te jong :stuck_out_tongue:

Veel kinderen van 12 hebben zelf nog een oppas, daarom zou een ouder niet zo snel een kind toevertrouwen aan een 13 jarig meisje.

Kun je bijvoorbeeld een luier verschonen? een maaltijd maken voor als de ouders er niet kunnen zijn? Wat doe je als het kind niet naar je luistert?

Iedereen die zo’n advertentie zou maken zou er in zetten dat diegene goed met kinderen kan opschietenXD dat is namelijk meestal vereist aan een oppasXD

Ik zou deze brief gebruiken als ik jou was

natuurlijk kan je goed met kleine kinderen opschieten,
je bent zelf namelijk nog maar 13.

Veel ouders zoeken echter iemand die verantwoordelijk genoeg
is om op hun baby/kind te passen, en ik denk dat
ze 13 daar toch echt te jong voor vinden. 15/16/17 is de
meest gebruikelijke leeftijd om te beginnen met oppassen.

ik kan een luier verschonen
ik kan eten klaar maken
en ik weet hoe ik een kind moet behandelen als hij/zij niet luistert.

ik zou echt niet iemand van 13 op mijn kind laten passen.