Goede band met een docent, wie nog meer?

Heyy,
Zijn er andere meiden die ook zo’n docent hebben waar je een hele goede band mee hebt? Een docent die je vertrouwt, tegen wie je alles kan vertellen en gwn uit kan huilen als het niet zo goed gaat. Ik ben hier heel erg benieuwd na aangezien mijn vriendinnen dat niet hebben en dus ook niet begrijpen hoe belangrijk die docent voor me is geworden.

Op de middelbare school had ik 1 zo’n docent ja.

Ik had dat met mijn mentrix vorig jaar.

Nee, nooit gehad.

Eigenlijk met heel veel docenten op mijn school heb ik dat. Op school hebben alle leerlingen namelijk best een goede band met docenten. Ik ben dan ook zo iemand (sorry kan ik niks aan doen) die snel leuk wordt gevonden door docenten als ik die docent ook mag.

Ik heb het bijvoorbeeld met mijn l&g docent, mijn geschiedenis docent (die nu overleden is… ik heb er nog steeds zo ontzettend veel verdriet van, ik moet nu, als ik dit zo schrijf, weer huilen). Ook met mijn twee van mijn mentoren, met een bio docent en nog meer.
Dat vindt ik btw wel echt fijn aan onze school.

Maar even een vraagje, hebben jij/jullie dat dan als in dat jij/jullie hem vertrouwen enzo of vindt diegene jullie/jou ook specialer dan anderen zegmaar?

Ik ben zelf docent (in opleiding nog hoor) en heb ook met sommige leerlingen een speciale band. Vroeger vond ik het als student heel fijn om een goede band met een docent te hebben, maar nu ik zelf aan de andere kant sta, merk ik dat het ook echt fijn is als een student je zo vertrouwt en naar je toe komt.
En ja: de leerlingen waarmee ik een goede band had, blijven me beter bij dan de rest van de groep.

Ik denk wel dat ze me specialer vindt dan anderen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker (hoop het stiekem wel haha). Laatst heb ik echt 20 minuten bij haar uitgehuild en gaf ze me een knuffel, ik denk niet dat ze dat zo snel doet bij een leerling waar ze niet zo’n goede band mee heeft.

Is het bij jou ook dat je denkt dat ze je wel specialer vinden?

En heel veel sterkte nog met het verlies van je gs docent! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar veel verdriet van hebt! Xx

Dat had ik ook, tot hij een mental breakdown had en mij mishandelde… Wil niet zeggen dat jouw docent dat ook doet, maar sindsdien ben ik toch altijd op mijn hoede…

Ja, ik had drie docenten op de middelbare school bij wie ik met m’n problemen terecht kon, naast de vertrouwenspersoon met wie ik ook goed op kon schieten.

Nu op de universiteit heb ik een goede band met de studieadviseurs.

Ik herken dat ook wel idd. Ik zit nu in 5 havo en in de afgelopen jaren zijn er idd ook een aantal docenten bij wie ik altijd terecht kon. Zeker niet alleen voor als ik ff in de stress zat ofzo, maar ook gewoon ff kletsen ofzo.

Sommige mensen kunnen daar altijd zo moeilijk over doen. Krijg je soms reacties van: ‘Uhl, je bent echt veel te close’ Terwijl er serieus (ik zweer plechtig :bowing_man: ) helemaal niets aan de hand is. Dat vind ik soms wel jammer, want dat houd me ook wel tegen om nog ff te blijven plakken na de les. Gewoon voor de gezelligheid of als ik serieus echt een vraag heb.

Maar verder vind ik het echt een heel erg fijn idee dat r op school altijd iemand voor je klaar staat mocht er iets aan de hand zijn dat je thuis niet wilt vertellen.

Door ziekte heb ik 4 jaar lang dezelfde mentor gehad toen ik op de middelbare zat en heb toen ook een hele fijne band op kunnen bouwen met hem. Goed om te horen dat je op school bij iemand je ei kwijt kan!

Ik denk dat zoiets niet per se draait om ‘specialer zijn dan anderen’, maar meer om het zijn van een goede docent.

Mijn biologiedocente van de middelbare school had ik wel een bijzondere band mee. Zei bleek ook een angststoornis te hebben gehad en daardoor voelde ik een soort betere band, raar om uit te leggen

Dat heb ik ook altijd!

Ik had 3 docenten waarmee ik het best wel goed kon vinden, mijn mentrix van de brugklas, mentrix van de 3e en m’n Nederlands docente uit de 6e. Ik studeer nu zo’n 150km verderop en m’n mentor van de brugklas is in datzelfde jaar daar naartoe verhuisd, dus binnenkort gaan we een keertje samen ergens wat eten :flushed:

Ja bij mij doen ze dan altijd dingen die ze niet bij andere leerlingen doen zegmaar. Bijvoorbeeld vaak naar me lachen (tijdens de les/in de gang), vaker met mij praten dan met anderen, enz.

En met de knapste en leukste (en hij is ook één van de beste docenten van de school) heb ik zo’n goede band haha yeah.

ah wat leuk haha!