Goed Spaans leren

Ik zou graag goed Spaans willen leren. Op school heb ik het nu een half jaartje en toen ik in Spanje was kwam ik erachter dat ik best n eindje kom met de makkelijke standaard zinnen en nu wil ik dus wat beter Spaans leren. Maar met school alleen lukt dat denk ik niet. Dus hebben jullie tips/sites?

Hmm…
K Heb zelf ook spaans…
Misschien een spaans leerboek op bol.com kijken ofzo?
Je kan ook aan je leraar die je Spaans geeft vragen of je iets moeilijkers kan leren. Of aan hem/haar vragen wat je dan nu moet doen…

Succes!
Adíos!

PS: Sorry voor dit vage berichtje xD

spaanse liedjes luisteren en dan kan je op Nedlyrics meestal de vertaalde songteksten vinden, ( je vind meer van Don Omar, en Khriz Y angel En Divino) Zo heb ik een beetje spaans geleerd dan (A)

Ooh en spaanse series Kijken :stuck_out_tongue:

Veel succes meid

Ik luister zelf idd al veel don omar, khriz y angel, rakim y ken y , toby love etc etc. :slightly_smiling_face: Het werkt idd goed, van een paar liedjes kan ik t hele refrein vertalen uit mijn hoofd!

Welke series zijn leuk? En hoe kan ik ze kijken want op de nl tv komen ze niet toch? En ik denk niet dat ik gelijk de serie kan volgen, zooo goed is mijn spaans jnou ook weer niet :stuck_out_tongue:

Van EF heb je van die dingen dat je twee weken naar dat land gaat en dan ook de taal leert spreken haha dat zou kunnen. Of na je middelbare school high school in spanje gaan doen of er van de zomer/na je school gaan werken (weet niet hoe oud je bent). Dan leer je het wel goed denk ik. Anders gewoon veel spaans lezen luisteren misschien hebben ze bij de bieb wel spaanstalige kinder boeken en dan kan je natuurlijk steeds moeilijker gaan lezen? Dat deed ik ook met duits om te oefenen.

Hee dat is een goed idee! Ik wist niet dat ze spaanse boeken daar hadden :slightly_smiling_face:
Ik weet nog niet precies wat ik hierna wil gaan doen vwo4 zit ik. Maar ik weet wel dat als ik n stage in t buitenland kan doen, dat ik zeker naar Spanje ga, ik ben gewoon verliefd op dat land :grinning:

Zoals al gezegd is Spaanse liedjes luisteren en Spaanse televisie kijken. http://www.leer-spaans.nl/ Daar staan oefeningetjes en het alfabet, en hier heb je nog zo’n site: http://www.intercambio-es.com/nl/nl/spaanse_lessen.php Ik weet niet of je aan deze ook echt wat hebt, maar er zijn veel sites waar je oefeningen kan doen, als je even googled. Wat ook helpt is korte stukjes nieuwsberichten lezen en dan de woorden vertalen die je niet weet, en zo leer je het ook, of kinderboeken, omdat die simpeler zijn, al weet ik niet hoe je daar aan moet komen in het Spaans. In boekenwinkels vind je vaak ook wel boeken om Spaans te leren en die hoeven helemaal niet zo duur te zijn.

Dankje voor de links zeg!
Ik ga denk ik even via google op zoek naar kranten artikelen in t spaans :slightly_smiling_face:
Ik heb bij de bieb gekeken maar daar hebben ze geen spaanse boekjes :frowning_face:

[i]dat wil ik ook heel graag! het is ook heel handig als je later wilt reizen, bijvoorbeeld door zuid-amerika. ik denk dat je het beste een curcus kunt volgen…

als je later groot bent :slightly_smiling_face:[/i]

Via jou site vond ik deze link http://www.wordsandtools.com/index_free.htm
die is echt heel leuk en handig!!

Zo’n taalcursus later duurt nog zo lang, en na 3 jaar Spaans op school en dan nog extra zoals oefeningen en teksten lezen, is een taalcursus denk ik te makkelijk?
Ik wil echt op stage naar Spanje zegg!

divino- las noches son tristes ,
divino- hay una lagrima
Don omar- angelito vuela ,
don omar- Adios
don omar- pobre diabla
baby ranks- amor ,
baby ranks- noche de carnaval,
aventura- obsesion

ik heb er egt ng veel meer :stuck_out_tongue: maar ik weet niet of ht een idee is dat ik se dn opstuur ofsoo Want het zijn er egt veel :wink:

en dat met die series de meeste hebben ondertiteliing en uitijndel hoe meer je kijkt hoe meer je se kunt volgen :wink: OOhw ja Uhhm de serie ; Rebelde iis wel leuk die gaat over sgolieren enzo die iis wat makkelijk en dan heb je een wat moeilijkere ; juro que te amo

XxXx

ik gebruik een gratis site om italiaans te leren :slightly_smiling_face:
en dan kan je ook op een luidsprekertje klikken voor de uitspraak,
volgensmij kan je daar ook spaans doen

Heyy!!

ik weet niet of het veel helpt maar ik kan spaans,me ouders komen er oorspronkelijk vandaan:D
Ik ken geen sites waar je spaans kan leren want ik heb ze niet nodig,
maar als je wilt kunnen we een x in het spaans praten en dan verbeter ik wat je fout doet en je zo beetje verder op weg helpen
naja seg maar als je wilt,Ik ben er om je te helpen;)

x

welke series kijk jij dan?

en oowja rebelde is heel leuk je hebt er 2 versies van maar de originele is leuker:D,ik volg de series op telemundo.com het zijn er veel die je kunt volgen en nieuwe afleveringen komen er dagelijks maar je hebt er geen ondertieteling ofsoiets

x

Ik kende ze al behalve de dikgedrukte, ik ga ze op mn ipod zetten en de vertaling zoeken, dnkje!

En waar kan ik Rebelde kijken met ondertiteling?

iik woon in spanje en kan dus ook spaans
maar de eerste twee jaar kon ik nog steeds niet echt vloeiend spaans
dus ik denk niet dat je zo in 1 2 3 spaans praat
duss het is beter dat je gewoon op stage gaat ofzo in spanje
want op school en zo en op internet ik denk niet dat het echt werkt

je kan misschien online de methode caminos bestellen? ik volg nu voor het 3e jaar spaans op school, dit jaar examen daarin. waarschijnlijk kan je die boeken gewoon bestellen via een boekhandel ofzo. moetje maar kijken op

www.caminos-online.nl

succes iig!:slight_smile:

Je hebt op cd roms soms al voor vijf euro cursussen die je wat meer op weg zouden kunnen helpen.
Ook heb je vaak bij de volskuniversiteits (zit in de meeste grote steden en vaak ook in wat grotere dorpen) cursussen, vaak ook spaans.
Even googlen voor iets bij jou in de buurt…

Mij te vriend krijgen XD Ik ben volbloed Spaans en spreek het thuis ook gewoon XD En die Spaanse soaps zijn zo overdreven, maar ó zo verslavend <3

De boeken van caminos heb ik zelf al maar toch bedankt :slightly_smiling_face:

weet iemand die link van rebelde met ondertiteling?