Goed slapen how to

Ik heb serieus een beetje last van slecht slapen. Ik word vaak wakker door helemaal niks. Meestal gebeurt dat zo’n 2 a 3 keer per nacht. Ook kan ik pas na twaalven echt goed in slaap komen, als ik dan s’ochtends wakker wordt (de wekker gaat 6:00) ben ik echt gewoon uitgeput. Als of ik een marathon heb gelopen

Heeft iemand hier tips voor?

x :flushed:

Upje want ik wil dit ook weten :slightly_smiling_face:

Uurtje voordat je naar bed gaat niet meer op de computer, geen tv meer, je mobiel zoveel mogelijk met rust laten.

Dat helpt wordt mij verteld :stuck_out_tongue:

Lees een boek van tevoren, of luister muziek voor het slapen gaan (wel rustgevende.)

Ik slaap al bijna mijn hele leven slecht.
Wat je kan doen is:

  • lekker douchen met lavendel voor dat je gaat slapen
  • lavendel zakje bij je bed (lavendel is slaapverwekkend :p)
  • ontspanningsoefeningen doen, op internet staan heel veel.
  • bij de drogist kan je melatonine-pilletjes halen. Dit is wel een hele lage dosering.
    Als je ontspannen in slaap valt, slaap je meestal ook goed.
    Als dit hierboven allemaal niet werkt voor je, ga dan naar de huisarts.
    Die kan zwaardere melatonine pilletjes voorschrijven, drogisten mogen maar tot een bepaalde dosering verkopen.
    Goed slapen is echt heel belangrijk, dus iedereen die slecht slaapt:
    Doe zo snel mogelijk iets!
    Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft :grinning:
    Liefs.

Uitgerekend dit werkt bij mij juist niet! :stuck_out_tongue:

Daarom ben ik vaak nog rond 03:00 uur nog op Girlscene en andere forums te vinden, waarbij ik meestal muziek vanaf youtube beluister.

Je hebt op youtube ook van die mensen die iets vertellen waardoor je door hun stem in slaap valt. Een slaapverwekkende stem dus. Misschien kan je dit voordat je gaat slapen gaan luisteren?

Mijn oma zegt trouwens dat als je echt altijd wakker wordt dat het misschien slim is om je bed op een andere plek te zetten. Heeft iets te maken met lijnen in de grond. Geen idee of dit waar is haha. :’)

-

Wat bij mij hielp toen ik het zelfde probleem had als jij nu hebt is:

  1. Lavendel (zakje, douchegel etc.)
  2. Pepermunt olie onder mijn kussen.
  3. Douchen voor het slapen gaan.
  4. Niet op je mobiel, tablet etc. in bed.
  5. Vaste slaap tijden.
  6. Een boek lezen.
  7. Ontspannings oefeningen (zoek op internet)
  8. Kamille thee helpt ook goed (:

Ik werd vanacht tot drie keer toe wakker. Ik heb geen idee waarom. De laatste tijd slaap ik sowieso nogal licht. Ik word ook iedere ochtend om 5.45u wakker door de wekker van mijn vader. En om 7.00u is de wekker van mijn moeder de boosdoener. En dan gaat mijn eigen wekker om 7.15u… Nee. Ik voel me dan alles behalve uitgerust.

Het helpt echter om een vast ritme aan te houden. Ga dus ook niet in het weekend heel veel later naar bed, want dan slaap je de volgende dag ook automatisch minder lang uit. Het is zo zonde om letterlijk te verslapen.
En het helpt inderdaad om van tevoren iets warms (geen koffie) te drinken, of lekker even snel een warm bad te nemen (al is het maar 10 minuten). Heel kalmerend.

ik ga dit topic ff volgen want ik heb hier ook last van.

up! ik wil het ook weten :slightly_smiling_face:

Oh dat had ik ook altijd, je moet gewoon vroeger naar bed gaan ookal lig je eerst een paar dagen tot een week ofzo (verschilt per persoon) nog lang wakker je zal zien dat als je dat volhoud je prima in slaap valt.
Op het begin zal je je alleen vermoeider voelen, dat had ik dan. En ik zelf kijk nog even tv voor ik ga slapen!

  1. Thee drinken.
  2. Douchen voor het slapen gaan.
  3. Een uur van te voren niet meer televisie kijken, op je telefoon, computer enzovoorts.
  4. Vaste slaaptijden.
  5. Een boek lezen of een rustige ontspannende film - die wel een uur van te voren afgelopen moet zijn. - Dus ook geen thriller of horrorfilm.
  6. Melatonine (Het potje voor doorslapen dan) helpt ook. Kun je bij de apotheker kopen. Ik gebruik het al langer dan vier jaar en met succes kan ik gewoon goed slapen, terwijl ik toch wel een erg slaapprobleem had. Nu kan ik weer niet goed meer slapen, maar dat ligt niet aan de pillen.
  7. Naar het toilet gaan voor je gaat slapen.

Als je daarna nog niet kan slapen zou ik weer even uit bed gaan, op de bank/stoel gaan zitten lezen en dan weer in bed gaan liggen, of even met alle lichten uit toch nog even televisie gaan kijken.

Je mobiel helemaal uit zetten :d

http://www.rainymood.com/

Dit werkt wel bij mij wel eens. Ik vind het ook heerlijk om te slapen als het regent/hard waait/onweert.

een warme douche nemen voor het slapen werkt bij mij heel erg goed :slightly_smiling_face:

dit komt echt precies op tijd ben nu een paar dagen aan het tellen en ik doe er best lang over om in slaap te komen meestal. dan ga ik NU de computer uitzetten haha :slightly_smiling_face:

Zorgen dat je niet midden in een cyclus wakker wordt. 1 cyclus duurt 90 minuten, meeste mensen hebben 7,5 uur slaap nodig, je hebt ongeveer 12 minuten nodig om in slaap te komen. Als je dit aan houdt wordt je frisser wakker (:

Edit: Je kan hier best veel over vinden op internet, met deze website kun je precies uitrekenen wanneer je het beste kunt slapen: http://sleepyti.me/