Goed slapen, hoe?

Hallo Girlscene gangers,
ik weet dat hier al een topic over was, maar de laatste reactie was in 2008 ofzo, en dus besloot ik maar even een vers, nieuw topic te maken.

• want het zit zo, de laatste keren slaap ik niet meer zo goed, and i have no damn idea why.
    Ik heb wel een redelijk vast slaapritme, ik bedoel, ik ga ongeveer wel elke dag rond hetzelfde uur slapen, maar dat helpt niks.

Iemand nog ideetjes?

PS voor degenen die slaapproblemen hebben, is dit ook handig.
x

Heb je genoeg bewogen? Soms heb ik zelf nog teveel energie waardoor ik niet kan slapen.

Ook rustig een boek lezen helpt meestal wel…

upje

ehm …
k sms altijd voordat ik ga slapen , en meestal val ik dan onder het smsen in slaap.
Misschien helpt dat ? ^^

Misschien toe aan een nieuw kussen en/of matras?

ik heb mijn nieuwe matras nog maar 2 jaar ofzo,
zó snel zal ze toch nog niet aan vervanging toe zijn?

Ligt eraan wat voor kwaliteit het is. Ik heb een auping en die kan zéker 10 jaar mee…

als ik te veel energie heb, doe ik meestal nog wel iets, zo een doos uitkuisen ofzo,
en een rustig boek lezen helpt wel, maar dan moet ik meestal nog 1,5 uur lezen! daar heb ik ook niet echt zin in…

ik word moe als ik teveel heb gegeten xD

als ik niet ga slapen ga ik altijd verhalen bedenken in mijn hoofd :grinning_face_with_smiling_eyes:

Kan zijn dat je heel rusteloos bent. Heb je veel spanning gehad de laatste tijd? Want dat kan ook een oorzaak zijn van het slechte slapen. Ik slaap zelf ook best slecht, en meestal probeer ik lekker een warme douche te nemen voor het slapen gaan, en niet te lang voor het slapen naar een beeldscherm te kijken.
En anders kun je iets van tabletten innemen, moet je langs de drogist gaan ofzo :wink:
Succes!

Oei, niet televisie kijken of internetten voor het slapen zal al niet lukken… :tipping_hand_man:
Ik neem ook wel soms een bad voor ik ga slapen, dat helpt wel een klein beetje;
en schrijven voor je gaat slapen heb ik al geprobeerd, maar na een tijdje begint het pijn te doen aan mijn hand :bored:

Dankjewel voor al die goede tips,
ik ga ze zeker proberen!
x

geen apparaten op je kamer
ik weet niet of het helpt ofzo hoor, maar het slurpt energie en je komt er in een of andere zombie wakkere staat van (ik iig)

dus:
geen computer op je kamer, geen tv.
En minstens 1 à 2 uur voor het slapengaan niet meer computeren of tv kijken.

Ik heb er ook last van,
Maar ik ga dan vaak muziek luisteren,

Misschien helpt het als je 's avonds een vast ritme aanleert, zodat je hersenen ‘door hebben’ dat je bijna gaat slapen.
Bijvoorbeeld, zo rond half tien:

• Thee drinken
  • Tv kijken
  • Make-up er af halen
  • Haren kammen
  • Tanden poetsen
  • Omkleden
  • Naar bed
  • Nog 5 minuten muziek luisteren o.i.d.
  • Slapen

En dat steevast elke avond vasthouden.
Bij mij hielp het in ieder geval…

Hee! Ik heb ook heel lang last gehad van dit probleem, hoe lang ik ook met mijn ogen dicht bleef liggen, ik kon maar niet in slaap komen, uiteindelijk, lang na twaalven kreeg ik eindelijk slaap… Maar ik heb er wat op gevonden!
Haha, het kan heel vies klinken, maar rauwe uien helpt echt… Ik heb het van het Internet, en ik slaap echt sneller en beter!
Succes!
xx

Géén thee drinken voor t slapen gaan. Iig, ik heb er last van, ik probeerde wel altijd te ontspannen en zo. En nog ff lezen, wat muziek luisteren, maar ik val maar niet in slaap :l. Nu heeft mijn moeder van die tabletten gehaald.

Heb je last van stress,of heb je het druk? Want dan kan het ook wel eens zijn dat je slecht slaap.
Misschien helpt het wel om een soort van verhaaltje in je hoofd te verzinnen ofzo.
En niet denken dat je niet kan slapen, want dan lukt het ook niet.

[quote author=movingwithyou link=topic=144212.msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg4662051#msg4662051 date=1264096055]#msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg4662051#msg4662051 date=1264096055] date=1264096055]#msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg4662051#msg4662051 date=1264096055]#msg

niet te enthousiast schrijven dan x)

[quote author=movingwithyou link=topic=144212.msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg4662051#msg4662051 date=1264096055]#msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg4662051#msg4662051 date=1264096055] date=1264096055]#msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg[quote author=Wladyslaw link=topic=144212.msg4662051#msg4662051 date=1264096055]#msg

Das geen goed idee, in thee zit theïne, dat is een soort cafeïne, word je wakker van dus :slightly_smiling_face:

Maar dat schrijven is echt wel een goed idee, ik kan altijd beter slapen als ik eerst mijn gedachten heb neergezet op papier, hoe onbelangrijk ook. Ik doe het al een tijdje niet meer, dat is waarschijnlijk ook waardoor ik zo slecht slaap :’)

[i]ik heb ook heel lang niet goed kunnen slapen, en sommige dagen ook gewoon helemaal niet !
toen ben ik op yoga gegaan ( niet lachen, t is best leuk en zinvol )
toen hadden ze mij iets geleerd waardoor je lekker kon ontspannen in bed, en dan viel je zo in slaap. t gaat zo;

• je begint bij je tenen. die laat je helemaal ontspannen.
  • dan je knieeën.
  • dan je boven benen.
    en dan steeeds verder omhoog, armen enz.
    en bij mij hielp het echt heeel goed. (:"
    ik slaap nou weer redelijk.
    maar je moet niet denken dat ik dat elke avond doe. (:

veel succes ![/i]