Goed gewicht maar geen conditie..

Hallo meiden,

Ik ben 1,64 en weeg 52 kg mijn BMI is 19. Dus dat is prima natuurlijk… maar mijn conditie is er slecht aan toe. Ik heb een paar jaar turnen gedaan en had toen een goede conditie, ik kon meer dan 30 sit ups doen zonder te stoppen. Ik vond het niet leuk meer door gedonder met de leraar en het liep allemaal niet zo tussen de andere meiden dus ben gestopt zonder af te bouwen. Daarna heb ik nooit meer een sport gedaan. Sinds groep 7 doe ik niks meer en ben bij trap 3 op school al helemaal kapot en ik stop dan. Ik haal iedere keer maar net een voldoende voor gym en dat irriteert mij ontzettend…

Hoe kan ik mijn conditie weer opbouwen? Hebben jullie een goed schema en tips?

Bedankt. :slightly_smiling_face:

Dat heb ik ook, haha. Ik ga nu sinds een week naar de sportschool en met die cardio werkt het wel, gewoon elke keer een paar minuten langer steps/fietsen/hardlopen. Je kunt natuurlijk ook gewoon buiten gaan hardlopen, daar is volgens mij wel een speciaal hardlooptopic voor. En er zijn ook apps voor.

Begin in kleine stapjes zoals vaker de fiets nemen of gaan lopen. Elke dag een stevige wandeling in de middag of na het eten bijvoorbeeld. Mocht je een sportabonnement hebben dan is cardio ook heel goed. Springtouwen moet ook erg goed helpen voor je conditie. Enne natuurlijk niet roken en geen alcohol :wink: Succes !

Begin langzaam, ga vooral niet te snel in het begin. Het is beter pas je grenzen op te zoeken als je alweer wat langer sport.
Voor conditie moet je veel cardio gaan doen. Maar spieropbouw is erg nuttig, dus wissel regelmatig af.

Houd jezelf aan een regelmatig ritme, dan gaat het makkelijker en beter. Probeer ook minstens een dag rust te nemen tussen je sportdagen.

Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Ah, ik heb precies 't zelfde. Goed gewicht maar geen conditie. Ik sport zelf maar 1 keer in de week en dit is voor mij niet genoeg. 't enige wat ik je kan aanraden is een nieuwe sport zoeken wat je leuk vindt om te doen. Ik weet dat je van zwemmen een goede conditie kan krijgen! Ik vind het zelf altijd makkelijker om te sporten als er een ‘verplichting’ aan zit, dus als jij een paar keer in de week gaat zwemmen (wat niet duur hoeft te zijn) kan je conditie snel beter worden! :slightly_smiling_face: Er bestaat trouwens ook conditietraining met zwemmen, dat heeft mijn moeder een keer gevolgd xD.

Ik heb verder geen schema of iets dergelijks voor je :stuck_out_tongue:.

Oh DianaHorizon dat ga ik in de vakantie doen! Bedankt!

En ik houd daar juist niet zo van, ik ben ook best een individueel persoon en doe niet graag iets in een groep of op een vereniging. Maar bedankt voor de suggestie. :slightly_smiling_face: