Goed bezig of niet ?

Hallo allemaal,

Ik heb advies nodig weet niet wat ik moet doen?

Sinds Augustus rende ik elke dag en dronk ik water, een maand geleden heb ik mezelf beloofd om geen energie of onnodige drinken te drinken onder anderen prikdrinken. Ben ook gestopt met energiedrank en heb besloten water te gaan drinken .

Maar waar ik nou mee zit is dat ik sinds dat ik ren juist 4 kilo ben aangekomen. Elke maand kom ik 1 kilo aan terwijl ik niet weet wat ik verkeerd doe. Ik vind niet erg dat ik dikker ben geworden maar wou dat ik zeg maar voller word maar dat het wel strak zit. En wat ik nu heb is alles is strak alleen me buik is wat voller geworden en dat hoor ik steeds vaker.

Heb ook advies nodig over squads, Ik heb ook een tijdje squads gedaan en daardoor heb ik soort van die plekken aan de zijkant van me benen dat het volgens mij te snel is gegroeid voor me huid, wat kan ik eraan doen dat het minder word?

Hoop dat iemand me kan helpen

Zelf heb ik niet heel veel verstand van en kan je beter naar 'n afvaltopic toe, maar ELKE dag rennen? Dat is zó slecht voor je. Je hebt gewoon echt rustdagen nodig …

Pas op voor blessures.

aan striae kan je vrij weinig doen helaas

Ik ren nu 4 maanden en heb geen blessures gehad maar wij rennen op een rustige manier en niet echt hard rennen.

Oh ik hoor juist vaker dat er wel wat valt tegen te doen

Het kan ook zijn dat je aankomt in spieren :wink: Of, ik weet niet hoe oud je bent, je vrouwelijke vormen tevoorschijn komen!

Je weet dat spieren zwaarder is dan vet? Dat getalletje op de weegschaal wil ook niet alles zeggen. Je zegt zelf dat alles strakker wordt.

Aankomen hoeft niet perse iets negatiefs te betekenen. Dus als jij je lekker in je
vel voelt, goed eet en drinkt en voldoende beweegt, is er niets aan de hand!

Ja toen ik de eerste kilo aankwam dacht ik dat ook maar ik kom meer aan bij me buik het is fluberig terwijl ik het eerst niet had

Ja maar me buik niet vandaar dat ik het raar vind

Misschien door het water drinken dat je meer vocht vasthoudt?

Heeft er niets mee te maken… Is echt niet goed voor je

Dankje wel ja je hebt gelijk maar beter dat je het hebt dan dat je het gaat accepteren

Misschien eet je te weinig en is je lichaam in de spaarstand, waardoor je aankomt.

Is goed ik ga het proberen + ik heb nu juist een tijdje gestopt vanwege de donker

Het is allemaal zo lastig pff

Wat eet je zoal op een dag dan?

Ik ben 15 jaar

Even kort opgesomd vallen me wat dingen op die invloed kunnen hebben wat ik heb opgemaakt uit je berichten

Je rent iedere dag

Dat houd in dat je lichaam geen tijd heeft om te herstellen. Je benen zijn constant bezig maar hebben geen tijd om spieren te vormen. Probeer een rustdag te nemen en focus je dan misschien op andere spiergroepen die je niet traint bv de armspieren

Eten?

Ik lees eigenlijk niks over je eet patroon met uitzondering van meer water, wat natuurlijk heel goed is.
Maar qua eten, eet je genoeg voor de beweging die je hebt? AKA heb je genoeg brandstof?
Eet je gewoon eiwitten om die spieren op te bouwen.

Ben je qua cm'ers aangekomen?

Spieren wegen evenveel als vet maar nemen minder plek in beslag.

Dus je hoeft niet perse qua nummer af te vallen maar het kan ook zijn dat het nummer omhoog gaat en dat je toch strakker/dunner word.

Verder wat doe je naast het hardlopen? 

Spieren zorgen voor meer verbranding dus het is zeker aangeraden om een combinatie van cardio en kracht te doen.

Verder is je start gewicht, leeftijd enzv ook van invloed.