Goed achter de kassa zitten.

Hallo =] Ik heb een klein vraagje, ik weet niet zeker of jullie me kunnen helpen, maar tips zijn altijd handig.
Ik werk sinds een aantal weken bij de Vomar, en zit altijd achter de kassa. Maar ik krijg na een tijdje altijd last van m’n linkerschouder, de arm waarmee ik de producten van de band moet pakken en het bonnetje. Blijkbaar zit ik niet goed op mijn stoel? Heeft iemand dit misschien ook (gehad) en is er een manier waarop ik beter achter de kassa zit?

Bedankt =]

ik zit ook achter de kassa, en heb het ook wel eens.
meestal helpt het als ik er niet aan denk haha.

Geen idee, ik sta in de bediening bij een restaurant :stuck_out_tongue:

Ik ook. In ieder geval je voeten ergens op zetten :stuck_out_tongue:

@ danique58: hehe ja, dat kan ook, maar ik heb het liever gewoon niet:P
@ superdryy: doe ik =] Er is een krukje voor mn voeten die ik kan stellen, ligt het dus niet aan (misschien iets hoger zetten soms).

Rechte rug, benen in een hoek van 90 graden, billen tegen je leuning aan :stuck_out_tongue: Voeten op de grond/iets anders.

is het niet gewoon omdat je de hele tijd dezelfde beweging met je armen maakt?

Ik had er in het begin ook wel eens last van, maar nu niet meer.
Mss wat superdryy zegt: je maakt de hele tijd dezelfde bewegingen en je armen zijn hier niet aan gewend.

oh de eerste 2 maanden had ik dat ook en ik dacht echt dat ik dood ging, ik had het zelfs 's avonds & ‘s nachts nog dus gewoon echt de hele tijd. daarna werd het steeds minder en nu heb ik het eigenlijk niet meer behalve als ik heeel beroerd zit. ik denk dat ik eraan gewend ben geraakt, zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. ik krijg die stoel echt nooit zoals ik m wil die dingen zijn zooo irritant. :’)

Wellicht als ik het nog een paar weken doe dat het weer weg gaat =] Tis wel vervelend, maar ik hoop dat het went.

Misschien moet je nadat je het product gescand hebt het met de andere hand aanpakken en weer doorschuiven? Omdat je dan beide armen gebruikt en dus minder eentonig bezig bent kan het verminderen.

Ik ga veel massages vragen van mn vriend xD Haha en ja die stoelen zijn ondingen, ik geloof dat ik er al 1 heb gesloopt :stuck_out_tongue:
@ vlaflip: ja dat doe ik wel, het is niet dat mn andere arm in het gips zit ofzo.

Hmm ok, dan weet ik het ook niet…

ahha ik ook ik heb laatst perongeluk zo’n hendel afgebroken omdat ik dacht dat ie niet wou meewerken & dus harder moest trekken, heb het alleen niet verteld. :’)

Wat dacht je van spierpijn?
Doordat je continu dezelfde beweging maakt met je arm. Dit went wel na een poosje. Niet dat ik het heb, ik zit niet achter de kassa. Maar dit had ik in het begin met autorijden heel licht. Je bent de beweging niet gewend en je ontwikkelt je spieren daardoor, is gewoon spierpijn, niks anders.

@wndaa nee dan doet ze het verkeerd, want ik had het in het begin ook, maar toen werd verteld dat ik de producten minder ‘op moest pakken’ zeg maar, en moest schuiven. Want van dat telkens optillen krijg je spierpijn, je moet de producten eigenlijk gewoon schuiven :stuck_out_tongue:

Haha, je zegt het zelf al:P Dan krijg je spierpijn.
Dat is precies wat ik zei, het is waarschijnlijk gewoon spierpijn.
Maar dat zal je ook aan het begin hebben als je het wel goed doet denk ik, want alsnog ben je die beweging niet gewend. Maar misschien doet ze het ook wel verkeerd zoals jij zegt, hoor. :stuck_out_tongue:

Dat had ik in het begin ook even. Tegenwoordig krijg ik na een paar uur juist suuuuperveel last van m’n rug.

Daarvoor moet je naar een oefentherapeut.

Kan je niet ruilen van kassa? :stuck_out_tongue:
Meestal heb je kassa’s toch naast elkaar, dus bij de ene kassa moet je de producten met de linkerhand pakken en andersom.
En verder waars gewoon spierpijn omdat je de beweging niet gewend bent.