God..

Ik ben christelijk.
Iedere dag bid ik voor mijn avondeten en als ik naar bed ga. Het helpt zeker! Ook heb ik een zilver kruisje om mijn nek hangen en die doe ik nooit af. Het is echt een deel van mij.
Mijn ouders zijn niet zo gelovig als ik… zij bidden niet voor het eten/slapen gaan.

Ik geloof in God… Ik weet het niet ik vooral die zinnetje mooi Ik geloof in God zoals een Blinde man in de zon gelooft… niet omdat hij de zon ooit heeft gezien maar omdat hij het voelt… zo is het !

Maei helemaal met je eens van die mensen op straat! ciicOx echt een heel mooie zin en zo is het ook echt! Prachtig zeg!

Ik geloof niet in God. Ik ben vrij opgevoed, mijn ouders geloven gene van beiden, en lieten me zelf bepalen wat ik wilde geloven en wat niet. Ik kan me niet voorstellen dat de aarde is geschapen in 6 dagen, ik geloof niet dat er een God is die het leven op aarde in de gaten houdt, zegmaar. Ook niet in hemel of hel of iets in die richting.
Ik geloof wel in reincarnatie (niet in dieren, maar terug als mensen). Omdat ik het onbegrijpelijk vind dat wanneer iemand overlijdt, zijn ziel in het niets verdwijnt. Ik geloof dat je op de een of andere manier herboren wordt ofzo. Hoe precies weet ik niet, maar zoiets wel.
In geesten geloof ik helemaal niet, al ligt dat volgens sommigen dicht bij elkaar.

ik weet het niet.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat God de aarde heeft geschapen.
Maar zou er wel een hemel zijn?

Ergens heb ik het (vage) idee dat er een kern van waarheid in het idee van reïncarnatie zou kunnen zitten.
Dat je in een nieuw lichaam geboren wordt wanneer je sterft… Of is dat achterlijk?

Ach ja, ik heb eigenlijk nog helemaal niet zo’n zin om na te denken over wat er met me gaat gebeuren na mijn dood . :wink:

kijk als iedereen nou lekker doet waar die zin in heeft om wat dan ook te geloven en gewoon niemand zich met elkaar bemoeit dan komen er altijd ook niet zoveel discussies over.
als je een bepaald geloof hebt dan heb je dat!
wil je je daar aan houden? blijf dat doen.
geloof je er niet in? dan is dat wat jij gelooft.

klaar daar valt niks aan te veranderen.
iedereen bepaalt zelf; hoe & wat

:slightly_smiling_face: ,x

Ik geloof wel in God, al heeel lang. Ik geloof niet in alles wat in de Bijbel staat, ik heb meer een soort eigen geloof. Ik weet gewoon dat Hij er is. Op de een of andere manier voel ik dat gewoon. Ik weet dat Hij er voor me is en me steunt in moeilijke tijden. Ik bid ook regelmatig om Hem te bedanken of Hem steun te vragen.

Wat ik een nogal rare opmerking vond van iemand was dat er allerlei oorlogen zijn en dat als God echt bestond hij die oorlogen wel zou stoppen. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. God is geen tovenaar! Hij is een steun, een soort vader. Hij helpt je in moeilijke situaties. God is niet iemand die er maar voor zorgt dat iedereen een perfect leven heeft. Dat zou ook gaan vervelen, een perfect leven. Verdriet, pijn etc. het hoort allemaal gewoon bij het leven zoals God dat geschapen heeft.

Ook zie ik trouwens dat veel mensen geloof associëren met opvoeding. Dan zeggen ze: Ik geloof niet want ik ben vrij opgevoed… Net alsof dat er altijd iets mee te maken heeft? Mijn familie is ook niet gelovig en toch ben ik dat als enige wel. Geloven of niet hoeft niet altijd te maken te hebben met opvoeding. Het is iets wat je zelf gelooft of niet. Niet iets wat je ouders je zouden moeten opleggen.

Voor mij is het heel simpel. Geen bewijs, geen geloof.

Hij helpt je in moeilijke situaties.
Hij heeft mij nog nooit geholpen in moeilijke situaties. En zeg niet dat dat komt omdat ik niet in Hem geloof, want.. God houdt toch van ons allemaal? Waarom zou hij dan alleen de mensen steunen die wél in hem geloven?

Goed; wie tijd en zin heeft om te lezen ; Míjn interpertatie van het hele Geloof gebeuren

Ik geloof niet in God. Of in ieder geval niet iets wat god zou moeten heten. Wel één of andere ‘macht’. Wat voelbaar is, een soort ‘hogere energie’ dus.
Ik geloof wél dat Jezus bestaan heeft, en dat ie ook in opstand en bladiebla kwam. Daarom was het zo’n zonderling, en wie in opstand kwam; moest dood. Klaar.
Misschien heeft Maria hem wel gezien (ik geloof in geesten :slightly_smiling_face: ), dat zou ook best kunnen.
Dat gebrabbel daarna niet ( en ook niet dat maria en god een zoon zouden krijgen ¬¬’.
Ik geloof wel dat jezus en maria een soort verhouding hadden; niet dat ze een zwart kind kreeg ( staat niet in de bijbel. maar sommigen die beweren het wel).
De verhalen die in de bijbel staan, zijn duizende jaren dáárna gemaakt. Goh ^^… .
Sommigen zijn ook achter gehouden, vind ik ook niet echt betrouwbaar ( in een grot gevonden… Véél later).

Goed; ik denk dat de bijbel een soort ‘hoe - te - leven-’ boek is, die je niet te letterlijk moet nemen, en vooral dat gedoe van Hemel en Hel niet.
Dat is allemaal ‘verzonnen’ om geld te krijgen voor de kerk ( overigens is er altijd wel een goed en kwaad). De kerk heeft veel goeds gedaan, maar ook slechte dingen, die nog steeds doordringen( homo’s onder andere… ) Hel bestaat niet. Hemel bestaat ook niet. Ik geloof dat, als je dood gaat, eerst al je problemen op aarde moet oplossen, en daarna dat je dan eventjes kan rusten. Daarna kan je weer beginnen met je nieuwe leven. En als je ‘alles’ weet, dan kan je voor altijd rusten ( nee, niet in een hemel).
Diegene die bv. zelfmoord heeft gepleegd/ moord heeft gepleegd/whatever kan dus dan neit eerder ‘weg’ en blijft tussen dát en de aarde hangen.

Het geloof heeft ( en nog steeds) best wel veel dingen verkloot ( oorlogen, ruzies, weet ik veel wát allemaal). Maar toch dénk ik, dat het geloof wel een goede bron is om je te uiten. Je verteld het tegen ‘iemand’, je krijgt weer hoop!

Hmm; oja, dat adam en eva gebeuren; WAAT!. Belachelijk!, dáárdoor moesten vrouwen al dat klote werk doen, en niet mochten werken en dat ze alleen maar goed waren voor kinderen en whatever. echt schandalig.
En hóeeee zouden er allemaal verschillende kinderen uit adam en eva kunnen ontstaan? evolutie? hmm, nee denk het niet. En hoe wisten ze uberhaupt hoe ze kinderen moesten maken ¬¬’

Ik geloof er wel in, maar dat komt omdat ik er mee ben opgegroeid.

Wat jij zegt is wel waar. Als je hem niet toelaat in je leven kan Hij je toch ook niet helpen? Jij staat niet open voor zijn hulp dus kan Hij je die ook niet geven…

nog 1 opmerking: ‘arme’ mensen in Afrika. die mensen geloven wél in god (je ziet ze vaak bidden. etc) waar hebben hun dan dát leven aan verdiend? ze bidden elke dag voor een beter leven, met genoeg voedsel, HIV-loze kinderen, enz. waarom helpt god ze dan niet? omdat ze er niet voor open staan? ze bidden elke dag! omdat ze slecht zijn? denk 't niet! god laat ‘slechte’ mensen in europa leven, maar de mensen in Afrika mogen dood. hij laat moordenaars leven, sterker nog, hij stopt geen oorlogen, helemaal niks! dat gedoe in darfur is al zo lang aan de gang, die mensen bidden elke fakkin minuut! maar stopt de ‘almachtige’ god het? nee! óf god is dan een racist, óf god geeft alleen maar om geld. want, let’s face it, in afrika zit geen geld. ik weet niet of ik zo’n god, die andere mensen laat stikken terwijl ze zo erg geloven, wíl geloven.
zo. en nu jij weer.

Dat wat jij zegt klopt dus zo niet vind ik dan want nogmaals in je leven heb je twee padden de slechte en de goede de overheid heeft daar macht over ! denk je werkelijk daar is geen geld in afrika? dat is het dus wel alleen de overheid houdt dat geld voor zichzelf ! Dat zijn mensen en die kunnen of het goede of het slechte pad opgaan ze zijn blijkbaar het slechte pad opgegaan want het is de keuze aan hun of ze het geld eerelijk of niet eerelijk zullen verdelen ! En hoezo halen jullie altijd de slechte dingen uit de wereld wat er allemaal gebeurt om zo de bestaan van God te beledigen dat als God bestond dat er dit en dat niet zou zijn… lekkur makkelijk iemand adners de schuld geven van iets wat de wereld niet goed gaat zo zit de mensheid inelkaar altijd de schuld afschuiven naar iemand anders… en hoezo hebben we het over dingen niet die juist bijzonder zijn die er zijn gebeurt ??

whow! ciicOx die is echt goed! ik geloof half, ja het is raar ik weet het:P ik geloof niet n evolutietheorie, en geloof ook niet dat er niets is na de dood. je bent nooit dood, je bent in een andere wereld denk ik.

Ik ben vrij opgevoed en geloof ook niet in god, als iemand aan mij zou vragen wie/wat is god zou ik of zeggen: niets want hij/zij bestaat niet of iik zou zeggen: een wolk:p maar ik vind het wel mooi als mensen zoveel steun en vertrouwen hebben in ‘god’ daar heb ik dan ook respect voor. ik heb echter geen respect voor mensen die aan de deur komen of ik klaar ben om het licht te zien. kom op hee get a life

Ik heb wel zoiets dat er iets na het leven is maar niet dat je naar de hemel gaat maar wel een reincarnatie. En ik ben het eens met _nonaa als god bestaat dan zou er lang vrede op aarde zijn want dat is toch wat hij wil(dat zeggen ze toch altijd met kerst en shizzle)
de mens doet alles en een hogere macht is er voor mij niet

Ik geloof niet in god en vind het prima als mensen ergens steun bij zoeken.
Maar anderzijds vind ik het ook slecht omdat mensen zichzelf soms geestelijk de das om doen omdat ze gedwongen worden om in een bepaalde religie te geloven.
Zelf zie ik het geloven in een georganiseerd geloof als een beperking, mensen doen dan minder om beide kanten van iets te zien.

Ik ken ook meer mensen die beter functioneren zonder geloof dan met.
Het Christendom heeft een grote bijdragen bij het ontwikkelen van angsten om mensen in het gareel te houden.

je snapt me verkeerd meid. als ik zeg ‘in afrika zit geen geld’ bedoel ik, er geen geld mee te verdienen. en, jij kijkt waarschijnlijk nóóit nieuws en hebt geen aardrijkskunde op school: de regering hád geld. en heeft 't verkeerd uitgegeven. nu hebben ze daar niet veel geld meer. god doet daar geen flikker aan. (sorry big guy, als je tóch bestaat, maarr hé, je vraagt erom).
sorry hoor, maar ik doe precies 'tzelfde als veel christenen: de schuld op iemand anders schuiven. vaak hoor ik christenen zeggen: 't komt door al die niet-gelovigen. ik pas me dus prima aan, vind je niet? en trouwes: iedereen weet onderhand, dat op je knietjes liggen en aan god vragen ‘help please die arme afrikanen’ dattie niks doet. nee, je moet zelf 't iniatief nemen, want god doet niks!
tot slot: noem 1 ding dat bijzonder is dat god goed gedaan heb! de tsunami in indonesië? orkaan katrina in amerika? hongersnood in afrika?
verras me.

Oke, en hoe laat je God toe in je leven dan? Ik heb wel eens gebad in slechte situaties maar kreeg er niets voor terug… heb er vaak genoeg voor open gestaan.