Sorry hoor, maar er zijn evengoed bewijzen voor dat god bestaat… Er is trouwens n0oit bewezen dat geesten bestaan hoor, meer mensen die hun aanwezigheid waarnemen (en neppe apparaten), maar ik zou wel kunnen vaststellen dat er meer mensen zijn die gods aanwezigheid waarnemen dan mensen die de aanwezigheid van geesten waarnemen… Ik zelf ben christelijk, ik voel god als ik me tot hem richt (bidden, naar de kerk enz) , en soms als ik me heel gelukkig of juist triest voel… Ik geloof by the way ook in geesten, of ze nou wel of niet uit de hemel door god zijn gezonden… De hemel is zowiezo een raadsel voor me, net als het ontstaan van de wereld en dat soort dingen, in de tijd dat het christelijk geloof ontstond, waren er namelijk nergens wetenschappelijke bewijzen voor en velen schoven deze raadsels toe naar god. Dit zie je ook in vele andere oude geloven (Denk maar aan mythologiem die seizoenen verklaren, egyptische goden die de nijl lieten stomen, de zonnegod die het licht bracht, maar ook aan de meer heidense delen van geloven zoals moeder natuur, die rol speelde in het keltisch geloof.) en de wetenschappelijke bewijzen zijn vaak overtuigender (zie: in den beginne schiep god de aarde … en god zag dat het goed was/maar de mensen bevochten elkaar … het leek god beter de boel te overstromen/ het was toch weer wel goed maar er bleef onrust onder de mens). Verder moet je ook vele dingen uit de bijbel symbolisch opvatten, er zijn namelijk ook mensen die het lopen over water en veranderen van water in wijn letterlijk nemen, hun keus, maar ik denk dat het slecht symboliseerd…