God.

haai meiden,

Ik geloof niet in god, maar mijn moeder wel.
maar het doet haar heel veel pijn dat ik er niet in geloof. Had net een heel gesprek met haar erover en ik geloof gewoon niet… er zal vast wel iets zijn maar ik heb gewoon moeite met dingen geloven die ik nooit heb gezien. en ik weet wel dat het daarom geloven heet, maar ik kan dat gewoon niet.
Maar ze moest dus huilen en dat breekt mijn hart gewoon, maar waarom snap ik niet…
xx

voor haar is het misschien heel erg belangrijk, en je bent haar dochter.
Het doet haar gewoon pijn?

Ja, maar ik vind dat heel erg dat ze huilt. maar ik acctepteer haar keuze dat ze gelooft, waarom kan ze de mijne niet acctepteren?

Weet ik niet, vraag t haar…

Misschien denkt ze dat als je niet in God gelooft, je niet met haar naar de hemel gaat gaan ofzo?

Sommige gelovigen zijn echt crazy people ^^

-

Haha, ja idd!

Ja maar mijn moeder is dus gewoon heel normaal… ik mag alles en ze doet nergens moeilijk over en niemand merkt ook aan haar dat ze gelovig is ofzo maar toch is het voor haar echt heel erg belangrijk.

Als je gelooft, dan geloof je dat de mensen die niet geloven het slecht gaan krijgen (zacht uitgedrukt). En geen moeder gunt haar dochter dat.

Ja dit is wel heel beknopt uitgelegd, maar je snapt wel ongeveer wat ik bedoel?

uppie

Dat heb ik ook… Maar ik twijfel eigenlijk of ik wel of niet geloof. Ik heb er verder niet met mijn moeder over gepraat ofzo, want zij gelooft er écht in en ik weet niet hoe ik het aan haar moet vertellen. Nja hier heb je niet zo veel aan ;p
En volgens mij huilt ze omdat zij wel gelooft dat je na je dood naar de hemel of hel gaat, en omdat jij niet gelooft naar de hel gaat ofzo weetikveel :stuck_out_tongue:

Ja, maar ik geloof echt niet in de hel. ik bedoel als er echt een hemel zou zijn dan heeft elk mens recht op een goed plekje na de dood. Als er echt een god zou zijn dan zou hij dat toch niet doen neem ik aan… ik vind dat echt zo raar dat gelovigen dat echt denken

Nogmaals met je moeder praten dan maar.

Persoonlijk vind ik het wel een beetje aanstellerij.

Je moeder moet je gewoon accepteren zoals je bent, ongeacht je geloof. Waarom wil ze zo graag dat jij ook in God gelooft? Omdat de hele familie ook in God gelooft? Weet je wat de reden is?

Inderdaad, ze kan je niet dwingen

Ik weet niet echt wat de reden is, vooral omdat het voor haar zo belangrijk is.
en mijn hele famillie gelooft in god, behalve mijn neef en ik dan… maar ik zeg ook dat ze me moet acctepteren zoals ik ben, maar ze doet er zo moeilijk over.
Ze doet nooit ergens moeilijk over behalve over dit.

Ze moet jou accepteren zoals je bent, mag je niet gaan dwingen. Je moet haar gewoon duidelijk maken dat je het geloof respecteert, maar dat je er zelf geen deel van bent.

Zag trouwens een foto, van een bord met daarop ‘God listens’. Had iemand eronder gespoten: ‘to Slayer’ hoewel ik Slayer ontzéttend kut vind, vond ik dat toch wel even heel geniaal. x]

Ik denk dat je moeder het moeilijk vind om te accepteren dat jij niet in de hemel komt. Ik weet niet of je christelijk bent opgevoed door haar, maar alle ouders die ik ken die een kind hebben die niet meer geloofd hebben het daar moeilijk mee en dat begrijp ik ook wel omdat het voor haar gewoon een belangrijk onderdeel in haar leven is. En misschien ook wel omdat ze dan het gevoel heeft dat het door haar komt, dat jij niet meer geloofd.

idd, en wanneer vind god dan dat iemand naar de hel moet gaan? en wanneer is iemand net goed genoeg om naar de hemel te mogen? naja ik geloof ook niet…
misschien nog een gesprek? je ma kan je niet dwingen om te geloven, ook al zeg je tegen haar dat je wel gelovig bent, diep van binnen ben je dat toch niet