goal, project, doel..

Ik struggle al een tijdje met een soort ‘‘leeg’’ gevoel… Ik heb gewoon iets nodig waar ik aan kan werken en waar ik mee bezig kan zijn. Een goal, project of doel achtigs iets. Ik ben al een hele tijd opzoek naar iets wat me echt een doel geeft, iets waar ik echt op kan focussen maar ik weet gewoon niet wat. Heeft een van jullie wel eens met dit probleem gestruggled? Zo ja, wat heb je eraan gedaan? Want heb echt geen idee wat ik eraan kan doen om mezelf een zelf voldoendend gevoel te geven.

'k heb een motivatielijst gemaakt, dingen die ik zou moeten doen, maar er nauwelijks tijd/motivatie voor heb.

elke keer als ik iets goed doe, gooi ik een ‘token’ in m’n motivatiepotje (ik gooi er een centje in)

Ik doe projectjes die ik niet vaak doe: veel boeken lezen, in de bib informatieboeken vinden, een tas ontwerpen,…

Zoek eens goed rond in de bib of pinterest ofz voor inspiratie

Ik stel mezelf altijd doelen/uitdagingen, maar ik weet niet of jij dit ook zo bedoelt. Voorbeelden; veel vrijwilligersprojecten, EHBO-diploma halen, rijbewijs halen, gebarentaal leren, motorrijbewijs halen, reizen, een meubel maken/opknappen (+soms verkopen). Telkens als ik iets gedaan/behaald/afgerond heb begin ik weer aan iets nieuws.

Zoek challenges die je kan doen en intressant is.

Cleansing : 30 dagen meer water drinken,
30 dagen geen vlees eten. (of teminsten 5x per week),
30 dagen teken challenge,

Random acts of kindness 30 dagen,
30 dagen niet uiteten/ kleding kopen,…

Wat je ook kan doen is nagaan waar jij later aan herinnerd wil worden als wat voor persoon (attent bijvoorbeeld) en ga daar dan je op richten en mensen een kaartje sturen, spontaan bellen e.d.
Kom niet met een te lange lijst met wat je wil maar met max 3 dingen.