Glutenvrije recepten/tips

Uit mijn gastroscopie en bloedtesten zijn ze te weten gekomen dat ik coeliakie heb.
Ik vind het soms echt moeilijk aangezien ik dingen niet kan eten die mijn vriendinnen wel eten…
Thuis gaat het goed.
Heeft iemand nog tips hoe ik ermee om kan gaan of glutenvrije recepten voor mij?

niemand?

Je zou bijvoorbeeld gluten vrije kookboeken kunnen bestellen met recepten die je kunt uit proberen. Ook zijn er wel vele blogs met glutenvrije recepten, ik zou internet even door kijken voor ideeën.
Verder zou ik als je naar vriendinnen gaat zelf iets mee nemen wat je mag hebben, misschien kun je het hen ook aanbieden zo kunnen zij het bijvoorbeeld ook proberen en heb je zelf ook iets wat je kan eten. :sunglasses:

Hmm ik heb er niet echt ervaring mee maar een vriend van me mag sinds kort geen gluten meer. En het lijkt me echt vervelend!

Bij de Lidl was ik laatst wel heel goedkoop glutenvrije pasta tegengekomen, terwijl dat bij andere winkels echt duur is volgens mij. Dus daar kun je misschien eens kijken! Ik had het per ongeluk gekocht haha, maar het smaakte best wel normaal eigenlijk.

Ik heb hier ook een site met recepten zoals koekjes enz wat glutenvrij is.
http://www.eatpurelove.nl/

Hey meid! Probeer vooral dingen zoals tarwe te vervangen door bijv. boekweitmeel. Ik heb een eigen blog en daar zet ik erg veel recepten op die glutenvrij zijn! Misschien lijkt het je leuk om die eens te bekijken en er inspiratie uit te halen?
[i]reclame mag niet

Awww, ik heb zelf ook coeliakie en op het begin vond ik dat echt heeel erg lastig en behooorlijk kut, maar nu zit het er, na zo’n 5 jaar, wel behoorlijk in, haha! Ik gebruik meestal geen glutenvrije recepten, maar ‘tover ze om’ van gewoon met gluten naar glutenvrij (door ander meel te gebruiken), maaar dan moet je wel een beetje ervaring hebben welk meel het beste voor wat kan worden gebruikt (rijstemeel, boekweitmeel, tapiocameel, maismeel etc.)

En hoe je er mee om kunt gaan op feestjes en zo: Ik denk dat je vriendinnen heel erg goed hun best zullen doen om ook lekker eten voor jou te maken/kopen! Dat is vast geen probleem, en als ze aangeven dat het wel een probleem is, kan je altijd zelf eten meenemen.

Ik vind het altijd heel erg kut om altijd de ‘uitzondering’ te moeten zijn met eten op feestjes of gewoon met afspreken of whatever, maaar goed, er valt mee te leven :slightly_smiling_face:

Als je nog vragen hebt kan je het me altijd vragen!