Haiii
Ik ben een meisje van bijna 15 jaar oud die graag gluten (of tarwe) vrij wil eten. Ik merk dat als ik gluten eten, ik er meestal erg op reageer door middel van een opgezwollen gevoel, buikpijn (soms overgeven) en hoofdpijn. Daarom ben ik vanaf vrijdag aan het proberen de meeste dingen die ik normaal zou eten te vervangen door spelt en glutenvrij eten. Ik denk namelijk dat ik last heb van gluten intolerantie. Ik heb hier ongeveer al 3 jaar last van (eigenlijk alleen hoofdpijn) en sinds 4 maanden ook veel buikpijn. In mijn biologie boek staat (ja in mijn bio boek ) dat het heel goed mogelijk is om gluten intolerantie te krijgen vanaf dat je in de puber tijd zit (voor mij al een jaar of 5). Het enige probleem, ik ben de enige in mijn gezin die hier last van heeft, dus zal alles voor mij aangepast moeten worden. Ik wil eigenlijk alleen een allergie test doen als ik bijna zeker weet dat het aan de gluten ligt, anders weer een heleboel gedoe voor niets. Ik heb vanochtend omdat mijn eigen brood op was en ik verder geen spelt brood meer had, een gewoon brood gegeten en bast nu van de hoofdpijn en buikpijn… Ook in de vakantie zo (in de vakantie eet ik brood in de ochtend) en heel de vakantie ziek geweest…
Iemand tips?