Glutenvrij dieet

Omdat de topic’s hierover allemaal al jaren niet meer gebruikt worden, heb ik uiteindelijk een nieuw topic gemaakt. Ik hoop dat ik meer lotgenoten kan vinden, en ervaringen.

In mijn familie zijn der meerdere mensen met glutenallergie, waaronder mijn zusje. Zei heeft het echt heftig en kan niks verkeerds eten of ze word heel ziek. Een paar jaar geleden 2011? heb ik heeél veel bloedonderzoeken gehad, ik weet niet of hier echt uitgekomen is dat ik glutenallergie heb. Maar ik heb toen uiteindelijk wel een jaar/anderhalf jaar glutenvrij gegeten. Omdat ik dit niet heel mijn leven gehad heb was het echt onwijs moeilijk voor me om niet alles meer te kunnen eten. Ik ben toen stiekem koekjes etc gaan eten en na een jaar/anderhalf jaar heb ik het besproken met mijn moeder en eet ik weer normaal.

Ik heb niet duidelijke symptomen, ik krijg geen buikpijn als ik iets eet met gluten en word ook niet ziek. Ik ben allen wel heel erg bleek en best snel moe, of dit hiermee te maken heb geen idee. In Principe is daar mee te leven, allen word ik doodongelukkig dat ik zo bleek ben. Als ik 1x per week naar de zonnebank ga kleur ik amper, dus waarschijnlijk is glutenvrij eten de enigste optie om minder bleek te zien. Ik ben trouwens altijd bleek geweest, maar niet zo erg als nu. Gister was ik ziek thuis omdat ik heel erg moe was, en heb ik weer gepraat met mijn moeder. We kwamen tot de conclusie dat ik minder zou eten waar gluten in zit, en meer glutenvrij. Allen dit is nu al een ramp, ik vind het glutenvrije eten gewoon niet te eten met een uitzondering van een paar dingen. Ik wil het morgen weer proberen en hopen dat het lukt.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee, wilde het eigenlijk van me af schrijven. Ook vraag ik me af of er hier mensen zijn die glutenvrij eten, en de weinige symptomen herkennen.

Volgens mij is er best veel glutenvrij eten, ook koekjes enzo, alleen dat moet je op speciale websites bestellen.