GLU

Hoi meiden!

Ik ga dit jaar voor het eerst naar het MBO op het GLU (grafisch lyceum utrecht) en vroeg mij af wie daar ook heen gaat…
Ben toch wel een beetje zenuwachtig om daar helemaal alleen heen te gaan en te zitten, stel nou dat niemand me mag haha.
Of iemand die vanuit Dordrecht/Rotterdam naar utrecht gaat?

Groetjesssxx

Ik zit sinds het afgelopen jaar op het GLU en ik kan je garanderen:
er is altijd wel iemand die je mag en pesten komt gewoon niet of anders nauwelijks
voor. De school heeft echt een superprettige sfeer en iedereen is normaal tegen-
over elkaar. Zelfs de meest aparte figuren, er loopt een dude altijd in pyjama rond,
word niet raar naar gekeken.

Plus, de week voor de kerstvakantie: gratis warme choco/koffie met koekjes, haha.
Volgens mij is dat uniek.

Wat voor opleiding ga je doen btw?

Op het mbo is het heel anders dan vo… Op het mbo wordt er nauwelijks gepest aangezien iedereen bewust heeft gekozen voor de opleiding en na een half jaar zijn de niet serieuze mensen wel weg en dan hou je een groep over die het leuk vinden waar ze voor studeren en dan heb je al een klik… Had ik precies hetzelfde en ik heb nu echt een onwijs leuke tijd gehad met mijn klasgenoten op t mbo…
Heb geen ervaring verder met de school…

Hoi, Sorry voor mijn late reactie was erg druk!
Ik ga grafische vormgeving doen, ik heb 22 aug. mijn intakegesprek ik moet iets met postzegels gaan doen voor de TNT.
Wat doe jij voor opleiding?

Ja havo heb ik hele slechte ervaringen gehad, ik werd vaak gepest omdat ik depressief was/ben waardoor ik er weinig was en mensen mij dus niet echt leerde kennen.

groetjessxxx

Ik ben dit jaar afgestudeerd aan t glu. Maak je echt geen zorgen, niemand kent elkaar en daardoor betrekt iedereen elkaar overal bij.

JA, IK. AH echt leuk! Welke opleiding ga je doen? Ik doe Grafische Vormgeving. En ik ben inderdaad ook best bang haha. Heel erg.

Verder nog GLU’ers?

Je hoeft toch niet bang te zijn. :slightly_smiling_face:

Hee mensen, ik up het topic weer even.

Ik heb vorig jaar Art & Design gedaan op Friese Poort in Drachten. Dit was echt 10 keer niks, maar ik houd nog steeds van het vak. Ik ben toen overgestapt op toerisme op Friesland College en dit is toch niet echt mijn ding.
Toen ik geslaagd was, was het GLU ook mijn 1e keus, maar dit heb ik nooit gedaan omdat het te ver voor mij was.
Ik woon nu op kamers, en mijn vader woont in Veenendaal. De opleiding Grafische Vormgeving op het GLU trekt mij nog steeds heel erg aan! En ik zit misschien te denken om naar het GLU te gaan.

Ik ben best wel benieuwd wat jullie ervaringen nu zijn op het GLU ? (:

upperdeup

Ik heb toevallig net stage gelopen met een eindexamenleerling van het GLU. Moet zeggen dat hij erg positief was over de school en zijn opleiding, hij was qua techniek ook heel erg sterk echter verschilt dit natuurlijk ook per persoon ten opzichte van motivatie en inzicht.

Ik zit daar ook op sinds dit jaar. :'D En ik was ook héél zenuwachtig, en ik was ook helemaal alleen, maar ik heb echt hele goede vrienden gemaakt, er zijn echt heel veel leuke mensen op school. Dus dat zit wel goed.

En ik doe ook grafische vormgeving. :")

Oh wacht dit is een oud topic. Derp. Maar eh, ja ik vind het glu heel leuk. :grinning: Het is wel een goede school opzich. Dingen zijn soms wel echt slecht georganiseerd, maar verder is het wel heel gezellig enzo. x]