glr fotografie?

Hee, ik wil graag na mijn eindexamen jaar naar het grafisch lyceum in rotterdam
en dan fotografie doen… Alleen ik wou vragen hoe het daar is?
of het moeilijk is? En of er speciale eisen zijn? een bepaalde camera etc.

iemand ervaring met het glr fotografie ?:slightly_smiling_face:

x

ik heb voor je gezocht;

http://www.glr.nl/studeren/aanmelden/toelatingseisen/9

hopelijk heb je hier wat aan.

liefs!

Ik zit op glr en hele hoge eisen zij er niet :wink:. Het eerste jaar is nu veel beter dan mijn eerste jaar. Dus dag zit ook wel goed en leuk gezellige docenten ook leuk :wink:.

dus je hoeft niet echt een specefieke camera te hebben ?
zoals spiegelreflex ofzo.

Als je die niet zelf hoeft aan te schaffen ga ik ook naar die school! Bij alle fotografie opleidingen die ik tot nu toe gezien heb moet je daar zelf voor zorgen.

Neem aan dat je toch echt wel een DSLR moet hebben. Fotografie opleidingen ademen vaak op een DSLR camera, en om vanaf school uit zo’n camera uit te lenen is echt heel erg riskant.

Ik zou best naar GLR willen, maar ik woon in Harderwijk. Helaas geven ze op GRU geen Fotografie.

ja ik ga namelijk zelf een camere kopen maar twijfel tussen spiegerlreflex
of de nikon coolpix p100
en als ik echt spiegelreflex nodig heb kan ik beter nog even doorsparen :slightly_smiling_face:

ups

http://www.glr.nl/opleidi…udierichting/fotograaf/20

Dit is de pagina van fotografie,
Staat volgens mij niet bij wat je nodig hebt.
Maar ga er maar vanuit dat je een DSLR nodig hebt, ik weet het bijna 99% zeker van wel eigenlijk.

Ik zit op GLR, fotografie.
Zit nu in mijn tweede jaar, ik kan je op zich wel noten als je wilt over wat we maken enz.

@trainspotting ja dat is wel fijn :slightly_smiling_face:

Als je echt serieus fotograaf wilt worden! Hoef je je zelf niet af te vragen of je een spiegelreflex moet aanschaffen of niet. Natuurlijk heb je een spiegelreflex nodig!

probeer maar eens een fotografie opleiding te doen zonder spiegelreflex… :’)

nou ik heb net gepraat met een meisje van het glr
en die zegt dat je geen spiegelreflex nodig heb?
dus nu weet ik het niet meer haha.

Haha weet niet wie het was maar zit ook in het tweede jaar fotografie. Ik weet dat het niet verplicht is maar dat slaat nergens op. Als je fotograaf wilt worden zul je echt met een spiegelreflex moeten werken wat je daarnaast nog allemaal hebt aan spullen om te fotograferen is prima. Maar een spiegelreflex is toch ook wel echt een van de basis dingen.

ja want ik twijfel tussen de canon 1000d of de nikon coolpix p100
want met die nikon kan je ook filmen en dat vond ik wel handig :slightly_smiling_face:
maar dan ga ik toch maar voor de canon!

Als je wat meer spaart kan je met je spiegelreflex ook filmen. Maar ik weet zeker dat je ban de Nikon spijt gaat krijgen. Een spiegelreflex lenen elke keer is echt niet alles. En als je thuis opdrachten moet maken. Het schiet gewoon niet op. Daarnaast kun je zo alvast oefenen.

Ga dan voor een 500D of 550D - met een kleine camera kun je ee stuk minder dan wat je leert op zo’n school! Als je leert hoe je je diafragma moet instellen, of je sluitertijd, dan wil je toch zeker wel uitproberen hoe dat allemaal werkt met een snelle camera - eentje die op de seconde reageert? :slightly_smiling_face:
Mijn ervaring met de wat kleinere camera’s is dat die niet zo snel zijn als een SLR - en snelheid is toch belangrijk (vind ik).

Als je serieus voor fotografie gaat dan had je die SLR al wel aangeschaft en niet eens nagedacht over een coolpix… Tenminste - dat lijkt mij :slightly_smiling_face:

Ik zou dus zeker gaan voor een SLR!

Een spiegelreflex reageert direct inderdaad een compact of superzoom heeft altijd vertraging en dat wil je inderdaad niet :slightly_smiling_face:.