Glimmende huid

Hallo allemaal, ik heb een erg vette/glimmende huid. Ik heb geen acne huid, nja gewoon normaal af en toe een keer een puistje. Ik reinig elke avond mijn huid en haal me makeup eraf en gebruik dagcreme. In de ochtend reinig ik mijn gezicht ook met een washandje en water. Wat ik ook probeer, 's ochtends zit mijn make up mooi en na een uur is het een glimboel. Ik heb al veel foundations geprobeerd, die 24 uur die ook met warmte goed blijft, matte foundations, vanalles! Maar het helpt niks. Ook matte poeders enzo. Heeft iemand een tip, zodat ik gewoon mijn normale dagmakeup op kan doen zonder een glimmend hoofd te krijgen.

een beetje talkpoeder werkt

als je foundation op doet, moet je daaronder wel dagcreme doen anders trekt het in je huid. doe je dat ook of niet?

matterende poeder over je foundation werkt wel toch, die van l’oreal is best goed vind ik. Moet je het wel af en toe bijwerken met een kwast natuurlijk (deppen!)

Ja dat doe ik haha,
en hierboven. Ik heb al verschillende poeders geprobeerd. Gewoon goede merken allemaal en l’oreal ook volgensmij. En het is trouwens ook zonder foundation als ik dan na een uur over me gezicht ga zit het al helemaal vol vet. Maarja, als iemand een tip heeft voor foundation die niet glimt, of huidproducten… Alles is welkom!

je kan ook de diane pil gaan slikken (anticonceptie dus), er zijn verschillende meningen over, maar bij mij werd mn huid echt veel minder vet daardoor. Het remt de talgproductie ofzoiets.

Hmm, ik zit al aan de pil en daar wil ik ook bij blijven. Aangezien dit de enigste pil is die bij mij werkt, en ik heb er al heel veel geprobeerd die alleemaal niet goed zijn haha dus ik hou het hier maar even bij.

Als goed is heb je soort doekjes waarmee je je hoofd kan deppen, die doekjes nemen dan het vet op. Zoiets was het, weet het niet precies meer…
Weet ook niet waar, maar misschien dat iemand het wel weet?

ik heb daar ook last van, echt vervelen!
maar die doekjes heten geloof ik blotting papers ofzo?
er heeft iig een keer iets over gestaan op beautygloss.nl, dus dan kun je daar even kijken

Hoi RealLove, een glimmende huid hebben is niet zo tof. Met je gezicht reinigen, bedoel je dan een gewone reinigingsgel of een echte scrub? Een scrub is goed om het vettige aan je huid wat te verminderen. Je hebt ook nog Blottingpapers, dit zijn vloeipapiertjes die het vet en dus de glans weghalen en je huid mat en zacht houden. Deze papiertjes kan je verkrijgen in The Body Shop, Douglas… Naast deze papers heb je ook nog gels die je huid de hele dag mooi houden. Neem bv. de Control Shine! van Nivea Visage Young, die speciaal een lijn hebben ontwikkeld voor de jonge huid.

Wat je al doet en moet blijven doen, is dus zeker reinigen. Nog een kleine tip: om ervoor te zorgen dat je foundation niet zo gaat glimmen, kan je een dun laagje bruine poeder er overheen doen!

Succes!

Ik zou speciale dagcrèmes kopen die matterend werken? ik weet dat The body shop er een heeft, maar ook Dr van der hoog heeft er een in het gamma en ik denk dat nog veel anderen merken dat ook hebben! En misschien ook reinigingsverzorging speciaal voor een vette huid. die nemen meestal het overtollige talg weg waardoor je huid steeds minder vet wordt.
ik heb nog een artikeltje geschreven over verzorgingsproducten voor elke huidtype Klik hier

veel succes ermee! en ik hoop dat je er iets aan hebt :slightly_smiling_face: