Glimmende huid!

Hooi,

Ik loop de laatste tijd er als een gloeilamp bij. Mijn hele gezicht glimt als het maar kan (geen highlighter nodig dus :stuck_out_tongue:). Ik doe namelijk best veel voor mijn huid… Hieronder heb ik even mijn dagelijkse routine omschreven:

's ochtends:

• Gezicht wassen met olie
  • Aanbrengen van een rozencreme

's avonds:

• Makeup afhalen met makeup- doekjes;
  • Gezicht wassen met olie;
  • Reinigingsgel;
  • Reinigingsmousse;
  • Dagelijkse scrub;
  • Toner;
  • Rozencreme.
    (1x per week een gezichtsmasker voor het slapen gaan)

Zou het kunnen dat mijn huid daardoor glanst? Doe ik er te veel aan? Ehh, enige adviezen hoe ik van dit geglim af kan komen?

.x

Misschien dat het komt door de olie die je gebruikt? Ik moet zeggen dat ik er nu ook een stuk meer last van heb dan anders, kan er niet precies mijn vinger op leggen. Behalve de wisseling van seizoenen dan…

Als ik jou was zou ik je huid ook niet dagelijks scrubben.

Ik denk inderdaad dat het wat veel is. Je huid heeft ook rust nodig. Die scrub die irriteert het volgens mij alleen maar doordat je het elke dag doet. Dan moet je huid elke dag weer extra talg aanmaken waardoor het vetter wordt. En ook die olie, olie is meestal wel heel vettig.

Als je je huid teveel wast en teveel producten gebruikt, droogt dit je huid uit. Hier merk jij niks van en na het wassen voelt het zacht en fijn aan maar eigenlijk gebeurt het tegenovergestelde. Als je huid dan uitdroogt, gaat het extra olie aanmaken om ermee te compenseren. Daardoor ga je glimmen. Ik weet niet of je ook van nature een vette huid hebt ja of nee? Maar ik zou je sowieso sterk aanraden om je huid echt rust te geven en te stoppen met zoveel producten, met name de dagelijkse scrub, olie en misschien ook de reinigingsgel. Je huid weet hoe hij zichzelf moet herstellen. Zoek eens “stop washing your face” op op Google.