Glijmiddel

Hey,

Mijn vriend heeft mij laatst gevingerd, maar ik werd er niet echt nat van (om het heel plat te zeggen) en het deed ook vlug pijn als hij wat dieper ging of meer dan 2 vingers gebruikte. Ik denk dat dit ook kwam omdat het allemaal wat droog was.
Aangezien ik sowieso niet snel vochtig/nat word stelde mijn vriend voor om eens glijmiddel te gebruiken, maar is dit ook geschikt voor vingeren of alleen echt met geslachtsgemeenschap?
En wat is precies het verschil tussen glijmiddel op waterbasis en glijmiddel op oliebasis?

Bedankt voor het lezen!

Hey,
Het is niet onlogisch dat vingeren zeer doet als je niet voldoende nat bent. Zeker als hij meer dan 2 vingers gebruikt !?

Glijmiddel kun je zeker goed gebruiken, ook bij vingeren. Mijn vriend en ik gebruiken vaak een glijmiddel. Ook omdat hij me dan eerst even lekker masseerd :upside_down_face:
We hebben op waterbasis gebruikt maar die verliest als snel zijn glij eigenschap vonden wij. Op oliebasis zou ik persoonlijk niet zo snel doen omdat de meningen over of dit goed zou zijn verdeeld zijn. Wij gebruiken nu een middel op basis van siliconen (Pjur woman) en dat is dan wel wat duurder maar is wel heel fijn. Je kunt het alleen niet zomaar samen met toys gebruiken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Glijmiddel gebruiken is een prima plan. Verder moet je vriend zich ook beseffen dat vingeren niet alleen je vagina neuken met zijn vingers is, bij wijze van, want zo klinkt het nu wel. Begin rustig aan, ga eerst zoenen en elkaar rustig strelen, zorg ervoor dat je goed nat bent. En misschien moet hij beginnen met alleen je clitoris stimuleren en de rest even met rust te laten.

Precies dit.

Dit is ook niet het geval :slightly_smiling_face: We doen altijd al veel zoenen en strelen van te voren, maar voor mij is het heel moeilijk om vochtig te worden. En ik merk dat mijn vriend daarvan onzeker wordt, omdat hij dan denkt dat het aan hem ligt. Maar dat is helemaal niet zo heb ik hem al duidelijk proberen te maken. Maar hopelijk kan glijmiddel ons hierbij helpen :slightly_smiling_face:

Bedankt! Zal zeker helpen! :slightly_smiling_face:

Nog een tip: voor mij werkt vingeren in mijn vagina niet. Ik vind het gewoon niet lekker, maar mijn clitoris en schaamlippen strelen vind ik wel fijn.

En als je niet nat wordt, ben je blijkbaar niet opgewonden genoeg. Dan werkt het wellicht niet en kun je beter experimenteren met dingen die voor jou wel werken. Laat hem anders eens zien hoe jij jezelf vingert, wellicht leert hij daar ook van.

Verder kun je glijmiddel prima gebruiken voor alle vormen van seks, ook vingeren, maar ik denk dat je op een andere manier moet oplossen.

Let op, niet alle glijmiddels kunnen in combinatie met condooms, dus let daar even op. Op oliebasis kan een condoom afbreken.