glijmiddel .... iemand ervaring?

hee meiden,

ik heb zeg maar een soort van klein probleem. ik en mijn vriend hebben over het algemeen best wel veel seks… maar als we bij elkaar slapen dan willen we soms nog wel een keer of vaker doen maar mijn probleem is dus
dat als ik het 2x op een dag gedaan heb of soms 1x en we willen nog een keer dat ik dan niet meer nat word en dat het schuurt…

nou heeft een vriendin van mij me glijmiddel aan geraden en dat wil ik wel proberen maar een andere vriendin van mij zei dat ik geen durex moet nemen want dat kan ik der later als velletjes van af halen bij hem en mij :flushed: nou dat lijkt mij niet echt fijn maar iemand anders zei dat het niet zo was.

Dus mijn vraag : gebruiken jullie het? zoja welke ? heb je meerdere geprobeerd? vertel graag je ervaringen!

loves

Ik gebruik alleen maar Durex glijmiddel en heb nog nooit last gehad van velletjes. Wel gebruik ik glijmiddel op waterbasis, misschien dat daar het verschil in zit, maar het lijkt mij volkomen flauwekul. Aangezien ik ook de tingle gebruikt heb en geen velletjes had.

ik heb glijmiddel gebruikt, gewoon van etos huismerk. geen velletjes maar werd wel plakkerig na de tijd. was geen probleem aangezien we toch gingen douchen maar niet zo fijn als je dat dus niet meer van plan bent…

haha ja oke

Als ik het gebruik, is het van Durex. Die is namelijk op waterbasis. Op siliconenbasis kan het je condooms aantasten (en als je dat ooit een keer morst kan je weken later nog over die plek heen glibberen zo glad is dat).
Ik vind het wel fijn eigenlijk. Ik heb er ook nog nooit velletjes van gehad.

Glijmiddel op waterbasis wordt opgenomen door de huid, als je dan echt profijt wilt hebben van glijmiddel kun je tussendoor nog wel eens wat extra moeten pakken. Wij gebruiken daarom eigenlijk alleen nog maar glijmiddel op siliconenbasis. Dat is soms ietsje duurder (niet, maar niet vergeleken met durex, want da’s op zichzelf al duurder), maar je hebt er minder van nodig. Het legt een filmlaagje over de huid en je huid neemt het niet op. Daarom kun je er ook lekker mee masseren want het voelt zacht aan.
Het schijnt dat glijmiddel dat op condooms zit ook allemaal op siliconenbasis is.

Ik ben geen fan van Durex omdat het heel plakt. Etos eigen merk (op waterbasis) heeft het een stukje minder.

Je kan ook bij een sekshop? (weet niet waar ze het anders verkopen) Eros glide van Pure ofzo halen. Die plakt niet en word niet droog…

okee dankje !! maar nu nog kiezen hopelijk nog wat meer meiden die reageren

Precies, sowieso moet je het na de daad schoonmaken en plassen om (blaas)ontstekingen te voorkomen. Neem sowieso op waterbasis als je het met condoom doet want anders tast het je condoom aan.

Ik vind Durex heel fijn, die dient als glijmiddel maar ook massagegel is en een smaakje heeft en lekker ruikt

Mijn vriend en ik gebruiken al een jaar elke keer die van durex! Plakt niet en werkt goed. Zit geen vervelende geur aan, en heb nergens last van gehad!

dan ga ik gewoon durex proberen denk ik

http://www.zodo.nl/drogisterij/glijmiddel/waterglide-woman-150ml.html
Deze is goed :wink:

Ondanks wat iedereen zegt, kan je beter siliconen glijmiddel gebruiken, dan glijmiddel op waterbasis. (behalve als je seks hebt met condoom, maar daar ga ik niet vanuit aangezien het je vriend is)

Glijmiddel op siliconenbasis is zachter, gladder, droogt niet op tijdens de seks en is over het algemeen beter voor je huid.

Ik heb ongeveer een half jaar geleden op condoomfabriek.nl een klein flesje gekocht van het merk xman, voor iets van 7 euro. Lekker discreet en heeeeel duurzaam. We hebben gemiddeld 3x per week seks en het flesje is nog steeds niet leeg!!! Daarbij is het zoooo glad en zacht, het voelt als natuurlijk, alsof IK nat ben zegmaar. Het glijmiddel van durex/etos (allebei gebruikt) vond ik minder, wat plakkeriger en moest tijdens de seks nog wel eens opnieuw worden aangebracht. Daarnaast kwam het een beetje moeilijk uit het flesje haha.

Maar uiteindelijk kan je natuurlijk ook gewoon meerdere dingen proberen en kijken wat je zelf het beste vindt (: succes in ieder geval

Dat snap ik niet, waarom zou je geen condoom gebruiken als hij je vriend is?
je weet toch nog steeds niet of iemand soa’s heeft of niet?

Verder ben ik het wek met je eens, gewoon meerdere dingen proberen en bekijken welke jij het fijnste vind :slightly_smiling_face:
Er is trouwens wel een glijmiddel die echt erg lang glad blijft, op silicone basis is maar toch met condoom kan. Ben alleen vergeten hoe die heet. Mocht het te binnen schieten post ik het nog wel :’)

graag!!

meestal doen we het zonder condoom, maar het is wel handig als het een glijmiddel is die ook samen met een condoom kan!

Dacht dat het eros classic body glide was, weet het alleen niet 100% zeker, maar kan bijna geen andere zijn, aangezien dat de enige is op de pabo site die en silicone is en met condoom kan :stuck_out_tongue:
Heb hem die waar ik het over heb iig geprobeerd op een lady’s night bij cld, op mijn hand, heeft er een uur of 2 gezeten, gewoon jas overheen geschuurd en alles, maar toch moest ik het er thuis nog afwassen ^^

Maar, je kan het altijd nog in een winkel vragen, als je die graag wilt, voor de zekerheid zegmaar. Of mailen.

Oohja, mijn ervaring met glijmiddel.
Ik heb alles van durex geprobeerd, hoofdzakelijk alleen met mijn speeltjes… :’)
En de enige die erg plakkerig werd was de Durex hot, die warm moet worden dus (en bij mij niet warm werd :’) maar dat hangt af van de persoon in mij verteld). Maar ik weet niet of dit aan het flesje ligt, want ik herinner me net dat ik die met mijn vriend wel eens geprobeerd heb, maar hij toen wel warm werd…
De andere worden niet plakkerig, alleen moet je als je lang bezig bent wel een beetje bijpakken zeg maar.
Tingle vind ik wel fijn, prettig gevoel zegmaar ^^.
Aloe vera is normaal glijmiddel met aloe vera, niets bijzonders, als je lang bezig bent wel een beetje bij pakken.
Persoonlijk vind ik de 2in1, dus de glijmiddel met massage in een, minder snel droog worden. misschien omdat je daar automatisch al meer van pakt, dat weet ik niet.
Heel verhaal… :stuck_out_tongue:

Als je al langere tijd een relatie hebt met iemand en je weet van elkaar dat er geen SOA’s zijn en het meisje is aan de pil dan is een condoom niet echt nodig (scheelt volgens mij 1 of 2% wat betreft veiligheid tegen zwangerschap).

daar ben ik het wel mee eens !

nou glijmiddel is daar voor gemaakt dus velletje denk ik niet , spuug werk ook wel hoor :wink: