Glazuur idee

Ik kreeg uit het niks een creatieve gedachte, haha. Kan je misschien met allemaal kleuren glazuur verven? Op cupcakes of op taarten. Ik heb geen idee of dit kan hoor, maar als het wel kan lijkt het me wel leuk! Ik ga het zondag proberen, want dan ga ik cupcakes bakken :slightly_smiling_face:

Als je zorgt dat het niet te vloeibaar is, anders gaat het druipen, en er een druppeltje kleurstof doorheen doet, zou je het prima op cupcakes kunnen spuiten :slightly_smiling_face:

Bedoel je met glazuur dat spul wat je van dr oetker enzo kan kopen of botercreme/frosting? Dat zou wel kunnen, ik heb het zelf geprobeerd en was echt heel leuk! Alleen lukte het me niet om rood te krijgen met rode kleurstof, het werd echt, maar dan ook echt KNALROZE.

@adoration jaa dat doe ik bedankt!

@Marietoulouse Ik weet nog niet zeker of ik glazuur koop, of het gewoon maak van poedersuiker en water :slightly_smiling_face:

Ga je foto’s plaatsen? Ben benieuwd;)

zou het dan niet met een kwast doen, krijg je waarschijnlijk haartjes er in.
Zo’n slagroomspuitzak is ook best groot.

Weet niet of het werkt (bedenk het net), maar wat je kunt doen is met een rietje opzuigen, tot het rietje bijna volzit en dan een vinger aan de bovenkant doen, zodat het glazuur vacuum in het rietje zit.
Dan steeds als je een beetje uit het rietje op je cupcake wilt krijgen, je vinger heel kort van de bovenkant van het rietje afdoen.
Moet het wel echt goed vloeibaar zijn natuurlijk.

of met zo’n voedselkwast van siliconen ofzo;)