Gitaarspelers?

Zijn er hier meisjes die gitaarspelen? Ik dacht er namelijk zelf aan om te beginnen met spelen maar ik vroeg me af hoelang de gitaarspelers onder ons al spelen en of ze het al goed kunnen?

Ik heb een gitaar, en ben nog een beginneling ;p

Leuk! Kan je er al wat van?

ik speel een jaartje nu
en ik heb echt een antitalent haha\

ik kan nog niks dus
maar dat komt omdat ik elke dag met een neiuw liedje begin x’]
nouja ik kan wel een paar dingen; liedjes van anouk ofzo maar die kan je al heel snel. en ik oefen op time of your life / good riddance van greenday maar dat gaat al te snel voor mij xd

IK :grinning:

ughem, weet niet hoe lang ik speel, maar speel het iig vaak. Heb nu tijdje ook een elektrisch en daar speel ik eigenlijk vaker op maarja x’D Lekker boeiend ofzoo :stuck_out_tongue:

elektrisch trouwens.

Ik heb twee jaar op gitaarles gezeten en zou er graag weer op willen (:

Alleen speel ik nu niet meer doordat ik geen akoustische gitaar meer heb :confused:
Echt zonde, aangezien het zo leuk is om gitaar te spelen :'3

Ik heb wel een elektrische gitaar, maar die vind ik niet fijn.

Ik speel al bijna 4 jaar.
Ben alleen niet zo’n snelle leerling…

En ik speel sinds 'n jaar elektrisch.

ik speel nu anderhalf jaar denk ik
en ik kan het redelijk al zeg ik het zelf
maar ik oefen ook heel veel

als je het niet echt wilt zegmaar
dan moet je er niet aan beginnen
het leren [ noten en akkoorden ] is namelijk heel erg saai
vond ik dan

Helpt het als he al een paar noten op school geleerd hebt?

ik ken wat akkoorden nu, en nu moet ik oefenen om ze achter elkaar te spelen. En als ik dat kan, kan ik liedjes spelen.

Wat is dan het verschil tussen elektrisch gitaar en akoestisch gitaar? Behalve dat de een elektrisch is en de ander niet :stuck_out_tongue:

vond/vind ik totaaaal niet
ik hoef dan ook geen noten te leren lezen want ik speel elektrisch, maar ik moet wel akkoorden elren en dat vind ik totaal niet erg :slightly_smiling_face:

Is het moeilijk?

Hmm de akkoorden zijn wel makkelijk om te leren vind ik, maar het snel achter elkaar spelen is weer moeilijker.

Elektrische gitaar lees je meestal via tabulatuur
bij akoestisch moet je noten leren lezen
verder weet ik het allemaal nie precies

Bedankt voor de reacties allemaal!

Akoestisch doe ik ook via tabs? :stuck_out_tongue:
Hoezo zou dat niet kunnen? Ik leer wel akkoorden hoor, maar die kunnen ook via tabs. Ik kan wel noten lezen (speel al heel lang piano) maar niet voor de gitaar. Vond tabs gewoon veel makkelijker :grinning:

Wat is tabs dan?

Ik heb er vijf jaar op gezeten…ben er net mee gestopt. Ik kan noten lezen (dus klassieke stukken spelen) en akkoorden.
Na de zomer ben ik begonnen met pianoles! :slightly_smiling_face: