Gitaarspelen

[i]Haj,

Ik wil heel erg graag gaan gitaarspelen, maar ik mag het dus niet van mijn ouders. Zijn er mensen die zeggen van, je moet echt niet gaan beginnen aan gitaarspelen? Of tips om ouders over te halen? Ergens waar je niet al te dure en wel goede acoustische gitaren kunt krijgen? En of via internet les goed is, of je toch beter ergens lessen kunt nemen?

Alvast heel erg bedankt :grinning:[/i]

Waarom mag het niet als ik vragen mag?
Het is namelijk heel goed voor een mens om instrumenten te bespelen, daar ontwikkel je sommige delen van je hersenen goed [discovery, i love you]
je kunt op zoek naar spaanse/flamenco gitaren op marktplaats of bij een muziekwinkel, die zijn meestal niet heel duur [natuurlijk heb je ook wel dure, maartoch] en die zijn ook wel goed om op te beginnen :wink:

gewoon ergens in de buurt les nemen.
Op marktplaats en bij blokker ofzo, het izjn misschien niet topgitaren, maar wel leuk om op te beginnen en daaarna kun je altijd nog een duurdere aanschaffen.
waarom mag het niet van je ouders?
je wordt slimmer van een instrument bespelen :stuck_out_tongue_winking_eye: goed argument lijkt me :stuck_out_tongue_winking_eye:

www.alphenaar.nl voor goeie + goedkope gitaren :slightly_smiling_face:

Ik wil ook gitaar leren spelen maarik mag niet op les. Dus ik doe alles met internet (youtube etc. )
Is niet echt aanteraden maar het is niet anders ^^

naja het mag niet omdat mijn ouders denken dat ik er dan aan begin en er dan gewoon mee kap ofzo, maar als je dan ergens in de buurt lessen neemt dan ga je er al naartoe en dat is anders, je kapt er sneller mee als je het zelf via internet doet denk ik, maarja ik ben zelf heel erg gemotiveerd :slightly_smiling_face: en ja ik was ook al op site’s aant kijken en je had bestwel gitaren rond de 50 euro, beginners gitaren, daarna kan ik inderdaad nog wel een betere kopen.
ik zal mijn ouders eens vertellen dat ik er slimmer van ga worden ;p
dankje x

Ik zit op gitaarles, maar dezelfde man geeft me ook pianoles dus dat doe ik wat vaker laatste tijd.
Maar ik raad wel les aan… Gitaart heb je inderdaad makkelijk rond de 50 euro, was die van mij ook uit de muziekwinkel. En anders aan je ouders voorstellen dat je er aan mee betaald? Ik heb mn piano & gitaar zelf gekocht…

ja dat heb ik me ook al bedacht, ik wil best zelf mijn gitaar en die spulletjes kopen,
daar heb ik echt geen problemen mee, want ik wil het toch zelf :wink:

up :blush:

Ik heb het in het begin ook alleen via youtube online lessen gedaan, en je komt er echt wel. Ben uiteindelijk wel op les gegaan omdat ik gewoon niet verkeerd wou aanleren. Maar het is wel mogelijk om het via internet te leren

ik mag ook niet op les, hier is het echt veeel te duur.
je kan zelf een gitaar kopen en op youtube tutorials kijken?

Ik zit sinds een paar maanden op gitaarles, niet op de muziekschool maar bij een man thuis met een ander meisje. Hij vraagt per les ¤5, helemaal niet duur dus. In de muziekschool hier bij mij betaal je per maand ¤50, dat bespaart mij dus ¤30 euro. Misschien bij jou in de buurt ook iemand die dat doet??

Oh en trouwens je kan wel op internet leren… Maar dan is er wel zo van oh doe ik straks wel of doe ik morgen wel. Als je echt bij iemand les volgt dan moet je het leren anders weet je dan niet wat je moet doen, dus ik zou t verstandiger vinden om gewoon les bij iemand te nemen.

danku, voor al de reacties.
ik zal toch nog even moeten zeuren, want ma neemt me nog niet helemaal serieus :s

ligt er aan wáár je op les gaat. kijk, op een muziekschool is het inderdaad duur. maar misschien moet je eens in de buurt gaan kijken (of op internet) waar mensen zijn die thuis gitaarles geven. dat heb ik ook gedaan, en bij mij is het maar tien euro per les.

ik heb echt tips nodig om mijn moeder over te halen.
ze wil me steeds maar niet serieus nemen, steeds als ik erover begin
is het van ja, dat zeg je nu wel, maar… bla dit en bla dat.
ik word er echt gek van, en ik heb al duizend keer gezegt dat
ze me serieus moet nemen, maar nee hoor, moeder wil niet luisteren ;s

je kunt aan iemand vragen of je een gitaar mag lenen of dat je er wel
even iets geld voor geeft, en als je dat dan een paar maanden vol houdt
dat je moeder dan wel goed vindt dat je een gitaar koopt en op les gaat?

Je kunt met je moeder afspreken dat als je binnen één jaar er al mee stopt, dat je haar dan al het geld (gitaar, lesgeld) terugbetaald.

Ik was begonnen met gitaarspelen omdat er in de Xinix hier (soort muziekplaats, zeg maar) workshops waren, die per keer maar 1 euro waren.

Miss is er bij jou in de buurt ook zoiets?

Of zoals annieeeek zegt;
Als je er binnen 1 jaar mee stopt, dat je het dan gewoon terugbetaalt.

Hmm, waarom zou je het niet mogen omdat het te duur is?
mijn vader was juist blij dat ik IETS een hobby had gevonden :’)
alleen na 3 jaar benk gestopt…
Mijn akoestiche gitaar was 100 euro daar bij kreeg ik een hoes/standaard/plectrum. maar dat kwam omdat ik op les ging en dat hoorde bij die muziek winkel. Na een jaar ging ik over tot elektrisch die was 200 euro plus hoes/plectrum/versterker/stemkastje. majah xD

Internet/youtube lessen zou best kunnen of ken je geen vrienden die je les kunnen geven? En op marktplaats enzo zijn wel goedkope gitaren? Misschien dat ze nieuwe snaren nodig hebben.