Gitaarliedje

Ik ben begonnen met gitaar leren spelen en ik probeer nu butterfly fly away te leren van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=M0tKOjQhQ_U maar ik snap er dus echt niks van want in het begin zegt ze je moet de 2de 3de en 4de snaar aanslaan. Bij mij klinkt dat dus heel raar, maar als ik de 3de, 4de en 5de op dezelfde manier aansla dan klinkt het precies hetzelfde, dus hoe kan het nou dat die tonen bij mij op een andere plaats zitten? Ik snap er echt niks meer van :stuck_out_tongue:

Misschien is je gitaar niet gestemt ofzo? Ik zou het eigenlijk ook niet weten, is me nog nooit voorgekomen…

omdat zij een capo gebruikt… je speelt het dus waarschijnlijk wel goed… maar je hebt geen capo dus jij speelt lager dan haar…

Ik heb hem net nog gestemd en ik had ook gecheckt of hij goed gestemd was, maar dat is hij wel.

Ik heb wel een capo

ow xD ook op de goede fret vastgeklemt??

Jep ;p ik ben echt confused XD

ooow wacht… die youtuber zei het verkeerd… want ze slaat ook de 3e 4e en 5e aan C= moet je maar eens kijken waar ze haar vingers neerzet :stuck_out_tongue:

Huh? Ze doet echt de tweede derde en vierde van boven?

^ ow wacht grapje je hebt gelijk xD maar dan ligt het echt aan je gitaar?? want als ik het op mijn eigen gitaar speel klinkt het wel hetzelfde xD probeer anders eens een ander liedje te spelen? dan weet je of het aan je gitaar ligt…

Ja ik kan nog geen liedjes spelen maar ik speelde vanmiddag wel iets anders een soort oefening en dat klonk ook niet hetzelfde als op het filmpje. Maar ik snap er echt de ballen niet van wat ik nou fout doe 8’]

Hmm, dat is altijd vervelend hé! Tsja… ik weet het verder ook niet, dus ja, ik wens je maar succes. Misschien een andere tutorial (of hoe je dat ook schrijft) proberen, misschien doet 'ie het dan wel? Succes!

Dit is echt héél weird XD