gitaar spelen zonder lessen?

heeii,

ik ben aan het sparen voor een akoestische gitaar
en als ik m eenmaal bij elkaar heb gespaard wil ik niet op les,
maar is het moeilijk om zonder lessen een beetje te kunnen spelen
ik bedoel ik wil niet de sterren van de hemel spelen ofso [ oke misschien wel haha ] maar gewoon de wat simpelere dingen !

xxxxx

Je kunt wel makkelijk akkoorden leren.

^ Oke ! :grinning:

Ik heb, voordat ik op les ging, een jaar zelf geprutteld op mijn gitaar. Je kan jezelf wel akkoorden leren enzo, maar ver kom je niet echt, iig ik niet. Gitaarles is wel erg duur, maar ik adviseer je het wel!

^ Oke, als ik mn gitaar heb ga ik ook proberen wat te regelen met vrienden ofso die gitaar spelen, ik hou zelf niet van les aangezien ik al helemaal niks snap van noten lezen bij muziek les :3

Maar je leert juist noten lezen met gitaarles!

Ik zou zeggen neem 1 of 2 jaar les zodat je de basis in elk geval goed aanleert… Daarna kan je altijd zelf verder gaan.

Op Youtube staat ook veel, misschien kan dat je helpen? :slightly_smiling_face:

les is dus echt niet nodig :stuck_out_tongue: ik heb het mezelf aangeleerd… speel het nu ruim 2 jaar en kan gewoon alles wat mijn vriendin die wel jaren les heeft ook kan :stuck_out_tongue: je moet er wel veel tijd in steken in het begin

Je kunt zelf ookwel een bginnersboek kopen, dan leer je iig wat basis noten en grepen. Verder kun je het jezelf aanleren maar je hebt er wel discipline voor nodig!

Als je echt serieus wil spelen - zoals in een bandje ofzo - is het wel slim als je les neemt ivm noten lezen en bepaalde akkoorden kunnen spelen. Sowieso zijn noten wel handig als je wil oefenen, anders kun je de helft van de online lesjes niet eens volgen :grin:

Als het gewoon voor de lol is, ligt het een beetje aan jezelf hoe ver je komt zonder lessen =)

Ik heb zelf ook piano leren spelen, via Youtube ook. Het kan wel, maar het duurt wel even.

Ik zou gewoon op les gaan, het is handiger als een professioneel iemand je kan beoordelen en tips geven zodat je niet vast gaat lopen.

Ik heb nu 2 en een half jaar op les gezeten,en ben er sindskort weer afgegaan, maar moet zeggen dat je het ook prima via de computer kunt leren! Je hebt speciale programma’s zoals guitar pro en sites zoals gitaartabs.nl met youtube kun je ook ver komen! het meeste vind je als je een titel van een liedje intypt en dan in het engels; guitar lesson erachter (:

Ik heb noooit noten geleerd, is meestal ook helemaal niet nodig als je gitaarspeelt. Veel beroemde gitaristen hebben het ook zonder noten geleerd bijv. Jimi Hendrix en James Hetfield.

Ik speel nu ruim 4 jaar gitaar en het verveeld mij nooit (:
En zit in een bandje, kan dus ook prima zonder noten te kunnen lezen

^
Ja dat was ook iets waar ik mee zat, ik kan dus echt GEEN noten lezen!
ik snap het niet, en er zet [ voor mij ] geen logica in.
als ik mn gitaar bij elkaar heb gespaard, ga ik gewoon random wat ‘tokkelen’ en kijken of het klinkt ! :grinning: en natuurlijk die lessen volgen op YouTube zegmaar !

Ik denk wel dat als je lessen neemt je het wat sneller onder de knie hebt en dan weet je ook zeker dat je het niet ‘fout’ doet…

de een kan het zonder lessen ander niet kijk of je iemand kent die gitaar speelt die je dan gratis helpt