Gitaar spelen met ehlers danlos syndroom

Het syndroom van Ehlers-Danlos ook wel ehlers-danlossyndroom (EDS) is een erfelijke aandoening waarbij de bindweefsels ongewoon rekbaar en meegevend zijn. Er zijn ten minste 6 typen te onderscheiden, die verschillen in ernst en vorm van overerving. Er bestaan klachten van allerlei weefsels en organen waarin bindweefsel een belangrijke rol speelt, zoals de huid en de gewrichten. Alle vormen zijn of autosomaal dominant of autosomaal recessief; binnen een familie is altijd maar sprake van 1 type aandoening. Het syndroom is vernoemd naar de dermatologen Edvard Lauritz Ehlers (1863-1937) en Henri-Alexandre Danlos (1844-1912).
(bron Wikipedia)

Een korte makkelijkere samenvatting:
De lijm in mijn lichaam word niet goed aangemaakt waardoor altijd alles pijn doet en er altijd gewrichten uit de kom gaan.

Nu mijn probleem, ik houd van gitaar spelen. Helaas gaat dat niet meer omdat dan mijn vingers uit de kom gaan. Het bovenste kootje overstrekt dan helemaal en dat doet pijn. Ik vind het echt niet leuk en wil zo graag weer spelen. Weet iemand van jullie misschien of er wat is wat er voor zorgt dat ik weer kan spelen??

up?

Wat naar voor je! Ik heb echt absoluut geen verstand van gitaar spelen, maar je hebt toch dingen als plectrums? Kan zoiets niet?

nee, het gaat om hoe je de akkoorden aanslaat. Dat vastpakken lukt me niet. toch lief dat je reageert :slightly_smiling_face:

Je hebt toch van de klemmen? Is dat niets?

Dat is inderdaad naar! Ik heb zelf ook EDS, maar ik spel ook al sinds mijn 6de Gitaar. Mijn polsen gaan ver uit de kom bij het gitaarspelen. Dat doet pijn, en mijn tip is flinke pauzes in te lassen, en zorgen dat je je nagels kort genog hebt, en dat je Gitaar een dunne hals heeft, en dunne snaren! Dan zijn ze flexibeler… Dan zou ik in jouw geval voor een western Gitaar gaan, want die heeft een dunne hals en is niet te zwaar… Het liefst een akoestische gitaar met dunne hals, want die zijn nog lichter dan western en hebben zachte soepele snaren! Die zijn helaas we klein… Ik hoop dat je er wat mee kan!

Anders is een guitalele ook nog een optie…

Oud topic, wordt op topic opener gereageerd, slotje