Gitaar, piano of viool?

Ik wil dit jaar nog een instrument leren bespelen maar heb geen idee welke. Ik heb er natuurlijk over nagedacht maar telkens als ik een beslissing heb genomen tussen viool,gitaar en piano twijfel ik de volgende dag weer -__-’’
Elk instrument heeft z’n domme nadeel, maar ook z’n leuke voordeel.
Waar zouden jullie voor gaan ?
x

Gitaar lijkt mij echt leuk.

Viool!
Maar als ik jou was zou ik proberen een proefles te krijgen, of de instrumenten in ieder geval uit te proberen. Vaak merk je meteen of een instrument iets is voor jou of niet.

Alledrie :stuck_out_tongue: Want ik heb al pianoles, doe volgend jaar vioolles erbij en ga zelf gitaar aanleren :’)
Maar ik zou het echt neit weten :frowning_face:

piano!! sowieso C= ik speel zelf piano en gitaar…
maar gitaar is heel simpel om zelf te leren, dus het zou zonde zijn om zoveel geld uit te geven daaraan… dus piano!!! viool lijkt me ook vet! maar ik vind piano gewoon een mooier instrument xD

:guitar:

Ik speel zelf keyboard, dus ik kies dan voor piano :slightly_smiling_face:

Met de ervaring die je opdoet met piano zou je later makkelijk over kunnen gaan op keyboard of orgel spelen (;

Gitaaar! C:

Ik speel zelf keyboard, en ik denk dat je met pianospelen heel snel de basis leert, met een gitaar is dat moeilijker. Gitaar vind ik ook niet zo leuk xD
Het is een droom van me om ooit nog viool te spelen, maar dat lijkt me nog moeilijker dan piano of gitaar.
Ik zou zeggen, piano =]
Maar inderdaad, zelf uitproberen is het beste.

piano, want dan leer je meteen heel veel muzieksoorten kennen, en dat is dan makkelijker overstappen op bv. gitaar. Viool is best moeilijk en daar had je beter een aantal jaar eerder mee kunnen beginnen :wink: Als je dat nu gaat proberen ben je wss nog lang bezig voordat er iets normaals uit komt en dan ben je misschien daarvoor al heel erg ongemotiveerd

Piano!

piano of gitaar

gitaar!

Ga je les nemen? Want als je dat niet doet is viool echt heeel moeilijk. Piano vind ik zelf erg leuk :slightly_smiling_face:.

PIANOO :metal:
viool lijkt me heel moeilijk en gitaar lijkt me niet zo leuk

Piano. Basis voor alles toch? (:

piano!

Sowieso piano :’)

piano!