Gitaar kopen...

Hoi allemaal!
Ik weet niet of hier al veel topics van zijn, maar ik wil dus graag een gitaar kopen, als beginner, om het te leren. En mijn vraag is: Als ik er een van 45-60 euro koop via het internet, zou die dan goed genoeg zijn voor een beginner die nog gitaar moet leren spelen?
Want dat zeiden die mensen van de gitaarschool en mijn muziekleraar ook.

Dankjewel voor het lezen (haha) en voor het reageren!

xx

Ja dat kan, want het is ook zo zonde om een gitaar te kopen van 300 euro en dat je er dan na een maand achterkomt dat het toch niet echt iets is.

Je kan altijd nog een betere gitaar kopen van mooi hout met een betere klank. Je hoort het verschil namelijk wel.

EDIT:
Via internet ben ik wel altijd een beetje tegen, je hoort dat niet wat voor’n klanken de gitaar geeft. En of die fijn in je handen ligt enzo. Maar je moet het zelf weten.

hmm ja dat vroeg ik me eigenlijk ook af. maar is er dan een winkel waar je ook goedkope gitaren krijgt?

http://www.mainmusic.nl/n…ck__44_model_naturel.html < die had ik gezien

Weet ik niet, mijn akoustisch gitaar was niet zo goedkoop…
Misschien dat de feedback wat heeft? Maar volgens mij heeft die niet veel akoustische gitaren en allemaal een beetje rond de 100 euro.
En over die gitaar kan ik niet oordelen, staat geen informatie bij welk hout enzo. Ik weet niet dus, kan je 'm niet bestellen en als die niet mooi klinkt terug sturen?

Mijn elektrische gitaar heb ik gekocht in de Pro Music Store te Rotterdam. Toffe winkel! :slightly_smiling_face:

& ik verkoop mijn klassieke gitaar voor 30 euro. Als je interesse hebt hoor ik het graag haha

hmm ja ik heb eigenlijk wel interesse, maar ik denk niet dat ik mag kopen via internet en zeker niet via girlscene :frowning_face: is ie wel fijn?

Ik had even voor je gekeken wat mensen over die gitaar zeiden, en vele vonden hem wel geschikt voor beginners enzo (:

Ja ik heb hem heel weinig gebruikt, want ik speel liever op de elektrische gitaar :stuck_out_tongue:

ik note je wel even.

hell yeah. hij gaat niet naar de profielen toe. -.- stomme girlscene. ik note je een van de komende dagen wel. als girlscene weer fatsoenlijk doet, hahah.

• wow ik quote veel ;’)

heey :slightly_smiling_face:
ik heb mijn electrische gitaar op internet gekocht, deze was ook 2ehands.
het is mij erg goed bevallen, er was helemaal niets mis mee!
mijn vader koopt zegmaar vrij veel via ebay, en ebay is ontzettend veilig om iets te kopen.
een vriend van mij had laatst een gitaar gekocht, op een of andere webshop, en die is opgelicht. dat hele bedrijf bestond niet :S dus je moet er wel mee oppassen!

opzich denk ik dat een gitaar rond die prijs nog best wel kan. heb ik op het begin ook gedaan, maar ik zou hm niet via internet kopen. zoek gewoon een gitaarwinkel bij jou uit de buurt die een groot assortiment heeft zegmaar. dan kun je altijd wel een goedkope krijgen.
Bij gitaar kopen is het namelijk ook zo dat jij een gitaar wel fijn kan vinden terwijl een ander hm helemaal niet fijn of mooi vindt klinken.
is nogal persoonlijk denk ik.

njaa in iedergeval succes ermee. (:

heej, dankjullie wel allemaal! ik ga binnekort maar eens kijken in winkels hier in de buurt! :slightly_smiling_face: ik denk idd zelf ook niet dat het zo slim is om via internet een gitaar te kopen :stuck_out_tongue: