Gitaar kopen, wat voor?

Hoii!
Ik wil heel graag een gitaar kopen om vervolgens te leren spelen,
maar ik heb dus totaal geen verstand van gitaren. :flushed:
Ik vroeg mij dus af; wat zou een goede gitaar zijn om op te leren spelen?
Heb jij wat meer verstand van gitaren en zou jij me kunnen helpen?

Alvast bedankt!!
xxx

Akoestisch of elektrisch? Als je begint is een goedkope gitaar goed genoeg. Meestal heb je van die startsetjes (elektrisch) van rond de 100-150 euro, akoestische gitaren zijn goedkoper. De kwaliteit is ronduit slecht, maar in het begin goed genoeg. Maar je kan ook apart een versterker en gitaar kopen, dan heb je een betere kwaliteit voor rond de 200-250 euro. Ga anders eens naar een muziekwinkel zoals Feedback en probeer een paar gitaren uit.

^ dit ja.

Ik zou echt gaan voor zo’n setje met een klein rotversterkertje erbij. Later, als je zeker weet dat je dit wilt blijven doen kun je wat fatsoenlijks kopen.
Iets van ibanez is wel prima of een epiphone special ll.
Mijn eerste gitaar kwam zelfs van de kijkshop:P

superbedankt voor jullie reacties!
In de buurt zitten niet echt veel muziekwinkels, maar ik zal even gaan googlen naar die namen en zo’n setje!

Dankuu :bowing_man:

Ga echt voor de goedkoopst mogelijke gitaar. Zoals gezegd is de kwaliteit dan bagger, maar het is goed genoeg om te leren spelen. Vaak zijn er via internet aanbiedingen van gitaren rond de 40/50 euro. Vergeet niet dat je daarbij nog voor ong. 10 euro een stemapparaat moet kopen, plectrums (paar euro) en een standaard is ook handig (15 euro?). Als je het over een jaar nog steeds leuk vindt, kun je altijd nog investeren in een goede gitaar. Dan heb je zelf ook meer kijk in wat je fijn vindt spelen en bij jou past.

Dit is trouwens een handige site om zelf gitaar te leren spelen: http://www.justinguitar.com

Een handige site: thomann.de
Ze hebben goede spullen en veel beginnersetjes en bezorgen snel. De musicstore kan ook, maar daar gaat bij iedereen altijd wel iets mis met de bestelling:P