Gitaar hulp nodig

Heey , Heb al een weekje een gitaar gekocht en ik heb op het internet een site gevonden voor de chords enzo maar nu mij vraag en die vragen zullen misschien dom klinken maar ja ik ken er niet zoveel van xp
als je dus een G wil spelen moet je dan met je vingers der op duwen of gewoon met je vingers der op maar nie echt duwen en dan van hoe je met die snaren dat moet doen , ik ben nu aan het liedje bezig en dat liedje noemt little house van amanda seyfried ; ik zou graag dat liedje willen kunnen spelen maar ik snap het niet zo goed dus hulp is welkom :slightly_smiling_face:

Uhja, je moet wel echt goed op de snaren drukken. Anders krijg je een dof, lelijk geluid.
En ja, oefenen oefenen oefenen! Dat is eigenlijk het enige wat je kan doen (en les nemen). Dus de verschillende akkoorden steeds weer herhalen, dan leer je het vanzelf. En goed luisteren naar de liedjes, naar hoe ze de snaren aanslaan.

Kijk eens wat filmpjes op youtube :wink:
Lijkt me handig om eerst wat chords te leren en vervolgens langzaam met makkelijke liedjes te beginnen.