Gitaar en nagels

Ik wil gitaar leren spelen, maar heb lange nagels. Het is hinderlijk, en ik vraag me af of je gitaar kunt leren spelen met lange nagels? Hebben jullie dat ook? Misschien een retarded vraag. En voor zover ik weet zijn mijn vingers niet klein of zo, maar waarom zijn power-akkoorden zo moeilijk voor me om te bereiken? Hadden jullie dat ook? Ik faal best hard hier in.

He, ik speel gitaar en ik zou je nagels korter knippen tot het punt dat het niet meer lastig is om te spelen, je nagels moeten daarvoor nie superkort maar met lange nagels kan je je snaar nie goed indrukken, tenzij mits pijn. Hierdoor zal gitaar spelen een stuk makkelijker gaan , en veel leuker worden

hopelijk heb je hier iets aan =)

Oke dankjewel! ^^

links moet kort, rechts mag wel lang. Ik vind ongelijk niet zo mooi dus ik heb aan beide kanten korte nagels, best zonde vind ik want mijn nagels worden best snel lang.

Kortere nagels is wel makkelijker. Oh ja, met nagellak en dergelijke op, het kan wel. Alleen soms bladdert het er sneller af :frowning_face:

Ik heb zelf altijd korte nagels, anders kan je inderdaad de snaren niet goed indrukken.