Girlscene Song Contest! [2014]

Inzendingen anoniem laten blijven?
  • Ja!
  • Nee!

0 stemmers

Dag iedereen! Ik had vandaag weer eens van die gekke kriebels en wou weer iets organiseren. Ik was deze keer wel niet helemaal zeker van mijn zaak, maar ik vond toch dat ik het de kans eens moest wagen. Ik heb toch niets te verliezen (behalve dan enige reputatie als dit een enorme flop gaat worden!), dus ik dacht: “Ik probeer het gewoon!”

En voilà: De eerste edite van het Girlscene Song Contest (Afgekort als GSSC) is hiermee van start gegaan!

Wat ik als eerste wil zeggen: Als je hieraan meedoet moet je NOOIT zelf iets inzingen, dat staat gewoon vast. Ik zeg dit omdat anders toch niemand meedoet (al wacht ik nu al met knikkende knieën af of iemand überhaupt meedoet…)
De bedoeling van deze contest is om elkaars muzieksmaak beter te leren kennen. We kunnen wel lezen in topics zoals ‘Welk nummer luister je nu?’ wat de anderen mensen vrij graag horen, maar zeg nou zelf, heb jij al enorm vaak op die links of videos gedrukt? Ik niet. Met deze contest kunnen we elkaars muzieksmaak beter leren kennen en eventueel appreciëren. We kunnen zo ook zien welke muziekstijlen het meest geliefd zijn op Girlscene.

De format is eigenlijk een beetje zoals Eurovisie, maar de inhoud zelf beslissen jullie compleet zelf aangezien jullie zelf kiezen wat jullie inzenden natuurlijk. Het toernooi kan worden opgedeeld in 3 soorten stadia:

* De inzendingstermijn: In deze termijn moeten jullie naar mij via PM een Youtube-link van een lied sturen naar mij. Dit is jullie inzending.

* De luister- en stemtermijn: Als de deadline is verlopen en de inzendingen binnen zijn post ik in dit topic de liedjes die jullie hebben ingestuurd. De bedoeling is dat jullie deze dan gaan beluisteren. Als jullie naar de liedjes geluisterd hebben mogen jullie naar mij jullie top 10 sturen. (Exclusief je eigen inzending uiteraard.) Ik maak ook een recap van alle liedjes zodat je ze in een paar minuten allemaal hebt beluisterd als je weinig tijd hebt.

* De bekendmaking van de stemmen: Als de luister- en stemtermijn is afgelopen en ik alle stemmen heb geteld, dan maak ik bekend wie op welke liedjes heeft gestemd. Zo komen we tot een winnaar en die mag eventueel (als diegene dat dus wilt) de volgende editie organiseren.

VASTE REGELS:

• Om deel te nemen aan GSSC moet je je aanmelden in dit topic of via PM. Je komt dan in de deelnemerslijst te staan in de beginpost.

• Een vaste limiet aan deelnemers wordt op voorhand door de organisator opgesteld. (‘Geen limiet’ kan dus ook.)

• Als je je aanmelding hebt verzonden mag je je inzending sturen. (Je mag dit ook eventueel tegelijk doen.)

• Je inzending mag geen lied zijn dat al eens heeft meegedaan in GSSC. Ook geen covers of samples van vorige inzendingen.

• Indien je een inzending wilt insturen die iemand anders diezelfde editie al heeft ingezonden, dan word je gevraagd om je inzending te wijzigen.

• Inzendingen mogen nooit door de deelnemer openbaar gemaakt worden voor alle inzendingen door de organisator zijn bekendgemaakt. Indien je dit toch doet, volgt er diskwalificatie.

• Zowel de show als de stemming verloopt anoniem. Pas bij het tellen van de stemmen wordt bekendgemaakt wie welk nummer heeft ingezonden. De stemming gebeurt altijd via PM. De organisator kiest zelf hoe deze verloopt. Je mag je stemmen nooit zelf bekendmaken.

• Indien je het nalaat te stemmen, dan word je gediskwalificeerd. Je puntenaantal wordt herleid naar 0 en je staat dan automatisch op de laatste plaats. Indien je volgende editie weer niet stemt, dan mag je de volgende 3 edities niet meer deelnemen.

• Enkel deelnemers kunnen hun stem uitbrengen. Op jezelf stemmen mag echter niet.

• De winnaar van een editie krijgt altijd de kans om de volgende editie te organiseren. Indien deze dit niet wilt, dan wordt in het topic besproken wie de volgende organisator wordt.

• Een editie van GSSC moet minstens 1 maand duren. Dit is zo omdat iedereen dan tijd heeft om alle inzendingen te beluisteren en hun stem uit te brengen.

• Bij twijfel heeft de organisator van de editie in kwestie altijd gelijk.

[b]AANMELDINGSDEADLINE IS DONDERDAG 8 MEI, 23:59.
JE INZENDING MOET JE NAAR MIJ (LUX) VIA PM STUREN!
(Artiest + Lied + Youtube Link)
ALS JE IETS NIET SNAPT, VRAAG HET DAN ALSJEBLIEFT IN DIT TOPIC!

DEELNEMERS (0/20):

• JustAnoniempje2000 (-)
  • Psychedelic (-)
  • Autumn (-)
    -
    -
    -[/b]

Ik weet niet zeker of ik het snap, is het een wedstrijd waarbij je een liedje moet inzenden en iedereen gaat stemmen welk lied het leukste is?
Krijg je dan iedere week een “thema” waar het lied moet bijpassen?

Ik vind het zwz leuk klinken dus IM IN!!! :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

up?

Klopt helemaal! Leuk dat je mee doet, ik heb je er meteen bij gezet! Hopelijk volgen er nu meer mensen!

Flop… :cold_sweat:

Lijkt me wel leuk om weer eens aan zoiets mee te doen :slightly_smiling_face:

Je staat erbij!

Ik snap dit even niet zo goed, moet je nou een liedje sturen die jij hebt gezongen of gewoon de originele versie van een artiest?

Als je hieraan meedoet moet je [u]NOOIT[/u] zelf iets inzingen, dat staat gewoon vast.
Je hoeft alleen: (Artiest + Lied + Youtube Link) naar mij te sturen! Je mag gewoon een liedje sturen die je leuk vindt! :slightly_smiling_face:

Voorbeeld:

Artiest: Emmelie de Forest
Lied: Hunter & Prey
YouTube Link: https://www.youtube.com/watch?v=DRpx06QJ3B4

Maar in een song contest is het toch de bedoeling dat de deelnemers zelf liedjes gaan zingen?

^^ huh ja dacht ik inderdaad ook

Ik wil wel meedoen, maar is het niet beter om de inzendingen anoniem te laten, zodat je kunt stemmen zonder dat je weet wie een bepaald liedje heeft ingestuurd (ik ben het woord hiervoor even vergeten)? Of is het de bedoeling om elkaars muzieksmaak beter te leren kennen?

Maar in een song contest is het toch de bedoeling dat de deelnemers zelf liedjes gaan zingen?

Bij deze Song Contest niet! :wink:
Ik heb voor jouw vraag een poll gemaakt met dezelfde vraag Autumn! Dus je kunt al stemmen.

Wat betekent (-) achter mijn gebruikersnaam?

JustAnoniempje2000, tussen de haakjes zet ik het bevestiging-teken als je je inzending gestuurd hebt!

Oké ik snap het concept! Wel jammer dat er niet hoeft worden gezongen.

Oké, dan snap ik het, wanneer zet je het thema erop? want vanaf Zaterdagochtend (morgenochtend dus) tot en met vrijdagavond ben ik op vakantie en weet ik niet of ik wifi heb (wss wel maarja)

Is dit iets Eurovisie-achtigs? Helemaal mijn ding! Vooral omdat er niet gezongen hoef te worden haha. Mag ik ook eerst een ronde kijken?

Oh ik wil hier best aan meedoen!