Girlscene Read-A-Thon

Komend hemelvaartweekend (25 t/m 28 mei) wordt de eerste Girlscene 36-in-96 Read-A-Thon gehouden!

Wat is een Read-A-Thon?
In een Read-A-Thon lees je in een afgesproken tijd zoveel mogelijk boeken/pagina’s! Het is de bedoeling dat je elk vrij moment dat je hebt aan lezen besteedt om zo het doel te behalen!

[center]
http://gregdenning.com/wp-content/uploads/2014/10/Stack-of-books-great-education.jpg

Wat betekent 36-in-96?
Dit betekend dat je binnen 96 uur (vier dagen) ten minste 36 uur lezend doorbrengt. Uiteraard is het niet erg als je het niet haalt (meedoen is belangrijker dan winnen), maar het geeft wel een extra kick als het je is gelukt! De reden dat er voor een 36-in-96 is gekozen en niet een gebruikelijke 24-in-48 is omdat op deze manier iedereen zelf zijn leestijden in kan delen. Als je bijvoorbeeld moet werken of andere afspraken hebt, is dit niet erg!

Wanneer start/eindigt de Read-A-Thon?
De Read-A-Thon begint op 25 mei om 00:00 uur en eindigt op 28 mei om 23:59.

http://houseofbean.co.uk/wordpress_d/wp-content/uploads/2014/10/reading.jpg

Heb je nog tips voor welke boeken ik kan lezen?
Vaak lezen mensen tijdens Read-A-Thons korte boeken met weinig pagina’s. Op deze manier kom je snel door een boek heen en is er minder kans dat je in een reading slump raakt door te weinig variatie.
Hier een aantal lijstjes met korte boeken:

In principe zijn er verder helemaal geen regels wat voor soort boeken je wel en niet mag lezen. Het is geen wedstrijd! Het is een uitdaging voor jezelf om te zien hoeveel jij kunt lezen!

Als je mee wilt doen met de Read-A-Thon meld het dan hier en dan zet ik je op de lijst! Ook is het handig als je je To Read lijstje hier neer zet voor de Read-A-Thon daadwerkelijk begint, misschien kunnen anderen hier ook nog inspiratie uit halen!
Tijdens de Read-A-Thon kunnen we in dit topic onze frustraties/meningen/opmerkingen over die boeken en over de Read-A-Thon in het algemeen kwijt.

[size=14pt]Deelnemers

1. Kapitein Alfred
  2. Kroepoekmonster
  3. PINKMAN
  4. (Encore)
  5. Enchanted
  6. (OriginofSass)
  7. Wingardium
  8. xAftertheStorm
  9. I Like You
  10. Lavender
  11. GLENCOCO
  12. Humble
  13. boekendroom
  14. Ox
  15. valarmorghulis
  16. George Ezra
  17. PizzaAapSanne
  18. Demure
  19. Foucher

Ja leuk! Ik doe mee.

Super leuk idee! Ik doe mee.

Misschien dat ik door dit uit mijn leesdip kom en weer actief ga lezen.

Ik weet het nog niet zeker, dus zet mij nog maar tussenhaakjes. :wink:

haha ik heet ineens kroepoepmonster

^Ghehe oeps :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik wil het wel proberen!

Ik weet het ook niet zeker, maar als ik meedoe ga ik It van Stephen King verder lezen.

Oké lol ik weet nu eigenlijk al dat ik het waarschijnlijk niet ga halen haha. Kan 1 dag sowieso bijna niet lezen en de zondag heb ik ook een afspraak was ik even vergeten. Maar voor die zondag moet ik wel best lang in de trein zitten, dus dan kan ik wel vet veel lezen.

En ik denk dat ik voor een weekend best even wat slaap kan opofferen haha

Ik doe mee!
Volgens mij heb ik daarna ook nog eens een tentamen dus ik ga wel falen hahaha

Ja leuk! Ik heb echt al 1,5 maand niet meer gelezen, dus ik wil het weer eens oppakken. Ik doe mee :grinning:

Ik doe ook mee, Vind het juist leuk dat deze read a thon gelijk valt met die van uitgeverij Blossom Books :upside_down_face:

We hebben nu echt al wel een aardig groepje!
Zo leuk dat zoveel mensen mee willen doen! :slightly_smiling_face:

-

Lijkt me ook leuk om een keer te doen! Heb het nu alleen echt rete druk dus mag al blij zijn als ik 1 hoofdstuk in 2 avonden kan lezen :’) Misschien in de toekomst!

Super leuk idee! Helaas heb ik het er te druk voor, maar misschien dat ik er dat weekend maar gewoon een boek erbij pak om toch weer eens wat te lezen!

Ik doe ook mee! Ben benieuwd hoe ver ik kom hahaha

Ik ga vooral voor dunne boeken i guess

Ik wil ook meedoen!

edit: ik ga denk ik the rosie project & effect lezen. En pride and prejudice, die heb ik bijna uit.

Trouwens een aantal dunne boeken die ik heb liggen die ik zou kunnen lezen;
Stephen King - Carrie
Mary Shelley - Frankenstein
Shinji Moon - The anatomy of being (= poetry)
Jenny Han - To all the boys I’ve loved before & P.S. I still love you (heb de eerste al gelezen maar die moet ik dan herlezen)

Oeh, count me in! In het hemelvaartweekend heb ik genoeg tijd en ik heb wel zin om weer (veel) te lezen :grinning: