Girlscene Read-A-Thon #2 Kerst editie!

GIRLSCENE READ-A-THON #2 [/b]

Het einde van het jaar is in zicht! Dat betekend dat je nog maar vet weinig tijd hebt om je reading challenge te behalen dussss
TIJD VOOR EEN READ-A-THON!

Wat is een Read-A-Thon?
In een Read-A-Thon lees je in een afgesproken tijd zoveel mogelijk boeken/pagina’s! Het is de bedoeling dat je elk vrij moment dat je hebt aan lezen besteedt om zo het doel te behalen! Soms zit er nog een bepaalde challenge vast aan een Read-A-Thon, maar deze keer hebben we besloten om gewoon zoveel mogelijk te lezen.

Wanneer is deze Read-A-Thon?
Het weekend van 23 en 24 december. De Read-A-Thon start exact om 00:00 uur op 23 december en stopt om 23:59 op 24 december. 48 uur in totaal dus!

Heb je nog tips voor welke boeken ik kan lezen?
Vaak lezen mensen tijdens Read-A-Thons korte boeken met weinig pagina’s. Op deze manier kom je snel door een boek heen en is er minder kans dat je in een reading slump raakt door te weinig variatie.
Hier een aantal lijstjes met korte boeken:

In principe zijn er verder helemaal geen regels wat voor soort boeken je wel en niet mag lezen. Het is geen wedstrijd! Het is een uitdaging voor jezelf om te zien hoeveel jij kunt lezen!

Als je mee wilt doen met de Read-A-Thon meld het dan hier en dan zet ik je op de lijst! Ook is het handig als je je To Read lijstje hier neer zet voor de Read-A-Thon daadwerkelijk begint, misschien kunnen anderen hier ook nog inspiratie uit halen!
Tijdens de Read-A-Thon kunnen we in dit topic onze frustraties/meningen/opmerkingen over die boeken en over de Read-A-Thon in het algemeen kwijt.

Deelnemers

1. Kapitein Alfred
  2. George Ezra
  3. Yvetteknowsbest
  4. Lavender
  5. Foucher
  6. Enchanted
  7. Hypnagogia
  8. Kroepoekmonster
  9. xAftertheStorm

Ah zo leuk weer! Weet nog niet of ik tijd heb om mee te doen, maar ik hou in ieder geval dit topic in de gaten!

Super leuk! Als ik voldoende tijd heb, ga ik ook zeker mee doen! :slightly_smiling_face:

Ik doe mee! Misschien helpt dit om uit mn leesdip van 3 maanden te komen :’)

Dit is wel grappig, maar kijken of ik de tijd heb en eraan denk :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik doe ook mee! Heb genoeg boeken die ik écht moet lezen.

yes!! ik heb zin om mee te doen! :slightly_smiling_face:

Ik meld me! Hopelijk voldoende de tijd. :cold_sweat:

Helaas heb ik direct na de vakantie tentamens… Dus ik moet alweer passen. :confused:

Ik moet beide dagen werken, dus ik hoop dat ik er een beetje aan toe kom, maar ik ga zeker een poging wagen :slightly_smiling_face:

Ik weet trouwens ook echt niet hoeveel tijd ik heb om te lezen, aangezien ik dat weekend voor het eerst sinds drie maanden weer met familie ben hehe, maar ga m’n best doen!

Ik wil graag meedoen. Ik vind boeken vinden wel erg lastig - ik lees graag dingen van nu. En Ya. iemand tips?

Ik ben ook weer van de partij! Hopelijk gaat het bij mij beter dan de vorige keer. :cold_sweat:

Ik ga proberen mee te doen!

Hebben jullie al boeken uitgezocht voor de readathon? Ik ga denk ik voor meerdere dunne boekjes.

Ik hoop dat ik Station Elf nog uit kan lezen voor de read-a-thon, anders gaat die op de lijst. Dan heb ik nog de volgende boeken:

• Laat me nooit allen - Kazuo Ishiguro
  • Efter - Hanna Bervoets
  • Bouwpakket van een meisje- Caitlin Moran

En ik denk dat ik nog even ga kijken of er nog interessante luisterboeken zijn aangezien ik in dat weekend een lange busrit heb.

Ik ga sowieso Finding Audrey van Sophie Kinsella lezen.

En verder moet ik nog even kijken wat ik hier voor ongelezen boeken heb liggen. :’)

Ik doe denk ik wel mee, ondanks dat ik niet de hoeveelheid tijd ga hebben die ik zou willen hebben. Ik denk dat ik sowieso eindelijk het communistisch manifest ga (her)lezen, wat ik verder ga lezen weet ik nog niet precies; het ligt er ook een beetje aan waar ik nog in bezig ben. Ik denk dat the Handmaid’s Tale wel waarschijnlijk is, misschien ook nog Chuck Palahniuk’s Pygmy/Kerouac’s The Subterraneans/Sirens of Titan van Kurt Vonnegut, en misschien nog The Haunting of Nathaniel Wolfe van Brian Keaney, die ik al superlang heb liggen omdat ik er na aankoop pas achterkwam dat het een kinderboek was, maar wie weet. Zal dan in ieder geval vlot door te komen zijn. :’)

ahhh bijnabijna!! ik bedenk me nu ineens weer dat ik gister vergeten ben nieuwe boeken te bestellen. Dan zo maar kijken of er nog boeken zijn op bol.com die morgen bezorgen… Heb thuis nog wel genoeg ongelezen boeken, maar ik wou een paar makkelijk leesbare boeken ook nog.

En ik had trouwens nog 2 boeken liggen met alleen maar korte verhalen er in, en van beide moet ik nog 1 kort verhaal lezen, dus perfect voor de read-a-thon :slightly_smiling_face: Leest lekker snel en leuk voor de afwisseling

Hee, dta ik niet tussen de deelnemers? Helaas heb ik zaterdag bijna geen tijd, hele dag werken :cold_sweat:
Is het trouwens qua boeken of qua bladzijden? Want ik ben pas begonnen in een boek