Girlscene meiden in therapie!

Hoi:)

Ik vroeg me af of er nog meer meiden zijn die therapie hebben.

Dit topic is bedoeld om daarover te praten en elkaar te steunen.

Ik ben vorige week naar een sociaal psychiatrisch verpleegkundige geweest en ik krijg waarschijnlijk krijg ik cognitieve therapie. Vandaag heeft zij met de psychiater gepraat dus ik krijg binnenkort een diagnose met bijbehorende therapie.
Ook heb ik Cesar-therapie voor mijn angstaanvallen

what about you girls?:wink:

Psycholoog daar automatisch bij?

Dankje, fijn dat je dat zegt, kan ik wel waarderen want ik voel me soms wel nogal ehh… koekoek :crazy_face:

Hoihoi,

Ik zit ook ongeveer al 2 jaar op therapie. Volgens mij heb ik cognitieve gedragstherapie gehad. Nu ga ik binnenkort beginnen met een groepstherapie, omdat ik niet meer verder komt met de therapie die ik altijd kreeg.

Waar krijg jij het voor als ik vragen mag? En vind je het spannend?

Waar ik het precies voor krijg is niet erg duidelijk… sowieso heb ik vaak zelfmoordgedachten en nog zo het een en ander.

Ja ik vind het enorm spannend! ik weet echt niet wat ik kan verwachten en of het in groepsverband is… volgens mij sta ik wel op een wachtlijst.

Hoe vond jij CT? en waar had jij het voor?:slightly_smiling_face:

Ik krijg vanaf januari groepstherapie, vanwege mijn borderline persoonlijkheidsstoornis. Heb er ook al medicijnen voor, maar aangezien het nog niet goed gaat ( zelfbeschadiging, eetprobleem, depressieve gedachtes, stemmingswisselingen en sociale stoornis) krijg ik ook nog therapie :frowning_face:

Ik snap heel goed dat je het spannend vindt, het is natuurlijk ook allemaal nieuw! Maar geloof me… na een paar keer is het al minder eng.

Die therapie kreeg ik voor verschillende dingen. Bij mij was een zware depressie (die ik nog steeds heb) vastgesteld en een sociale fobie. In het begin vond ik het ook doodeng, maar ik ben er zeker wel echt op vooruit gegaan. Ik durf veel meer dan eerst en weet veel ‘trucjes’ om bijvoorbeeld mijn gedachten te veranderen.

Later is ook nog vastgesteld dat ik een eetstoornis heb gehad, NAO, ik had zowel trekjes van anorexia als boulimia, maar daar heb ik niet echt therapie voor gehad.

Wow heftig zeg! Dat zegt al wel dat je een sterk persoon bent! knap hoor!

Okee! heftig zeg!

Ik heb ook een depressie gehad, en ik vermoed zelf ook iets wel van anorexia of boulimia(weet die verschillen niet erg goed;)

haha ja dankje, ach het is al de derde keer groepstherapie en heb al 2 keer persoonlijke therapie gehad, maar heeft nog niet geholpen, dus hopen dat het dit keer in combinatie met medicatie wel goed gaat

Ik heb inderdaad ook medicatie. Nu is het dus zo dat er voor mij iets in die medicijnen zit waardoor ik 10 kilo ben aangekomen:( ik vind het echt vreselijk. Vooral ook door mijn eetstoornisverleden, om het zo maar even te noemen.

Die groepstherapie is dus ook om te proberen, zodat ik misschien van mijn medicijnen af kan. Want ik kan mijn lichaam zo echt niet uitstaan.

Oh das inderdaad rot. Ik heb ook nare bijwerkingen, ik heb nu dus slaapproblemen en soms angstaanvallen, maar moet nog wennen aan die medicatie, ben er net mee begonnen ( voor de 2e keer )

@derbi: Ik hoop het ook voor je!

@lisa oh wat naar voor je zeg! Zoiets versterkt je bewustzijn van je lichaam gewoon dat helpt niet echt mee natuurlijk:\

Ik heb cesartherapie voor mijn paniekaanvallen:) daar leer je te ontspannen

@ Derbi: Wat voor medicijnen slik jij dan als ik vragen mag? In het begin zijn er meestal wel wat bijwerkingen, had ik ook.

@cupofrealitea

Welkom!:slight_smile:

Is dat ook niet standaard dat je gezinstherapie erbij hebt? ik krijg dat ook als ik wat verder ben met de gesprekken enzo.

*Ohja… jullie zijn misschien 18+ , niet aan gedacht…

ik slik Lexapro 10mg, is een antidepressiva…

Ik krijg waarschijnlijk runningtherapie en zit nu bij de psycholoog.

Welkom!

wat is dat voor soort therapie?

Ik krijg ook individuele therapie bij de GGZ. Cognitieve gedragstherapie.
Eigenlijk vind ik dit topic wel fijn. Ik weet wel dat ik heus niet de enige ben, maar toch voel ik me vaak een beetje ‘apart’ ofzo. ^^

Welkom!

Ik ook, vandaar dat ik dit topic opende.:slightly_smiling_face: Hoe gaat dat cognitieve therapie in z’n werk? en werkt het voor jou?