Girlscene Cluedo

Omdat Girlscene soms wel wat sensatie kan gebruiken.

Hoe werkt het? Simpel. We doen gewoon een lekker potje Cluedo, maar dan Girlscene-style. De spelleider (that would be me) kiest uit een groep deelnemers (varieert per ronde) een “dader”. Deze wordt daarvan op de hoogte gesteld via note. Vervolgens geeft de spelleider een aantal beginclues over de dader (welke sowieso waar zijn), waarna het raden mag beginnen. Elke deelnemer mag per dag éénmaal raden wie het zou kunnen zijn, door middel van het sturen van een note.

Ook kunnen er extra clues verkregen worden over de dader door het stellen van vragen. De groep als geheel mag per dag twee vragen stellen over de dader. Deze vragen mogen uitsluitend gesloten vragen zijn en dus te beantwoorden met ja of nee. Het is echter niet gezegd dat het antwoord op een dergelijke vraag ook echt waar is. De spelleider behoudt zich het recht onjuiste informatie te verstrekken om het verloop van het spel wat te bemoeilijken. NB dit is de uitgelezen kans voor de dader om zijn eigen positie binnen het spel te verzekeren door het sturen van de richting van de vraag.

Op het moment dat iemand de dader heeft geraden (niet door wild te gokken, maar door het gebruik van de clues) is de ronde voorbij en begint er een nieuwe pot.

Het is niet uitgesloten dat er op een gegeven moment meer spelleiders komen, ik ben natuurlijk ook niet altijd aanwezig hier.

Ronde 3

1. Dolochov
  2. Henk-Jansen Ackles
  3. Pantouffle
  4. Chihuahualovers
  5. Charles
  6. Hypnotized
  7. OVERJOYED
  8. Amaretto
  9. Aeternum
  10. Imperativus

Verdere spelregels
Een ronde duurt totdat het geraden is. Je hoeft niet te raden als je niet wil, maar het is wel handig natuurlijk. En de dader mag een victim kiezen (logisch, daar is het de dader voor). Deze wordt aan het begin van de ronde bekend gemaakt. Het slachtoffer heeft zowel een nadeel als een voordeel: van de spelleider krijgt het slachtoffer namelijk één extra clue, omdat het slachtoffer deze gezien heeft vlak voordat 'ie stierf, maar omdat het even duurt om de “gene zijde” te bereiken en vanaf daar mee te doen met het spel moet het slachtoffer één dag wachten voordat ze mee mag raden of vragen mag stellen.

[Het is namelijk extreem lullig om niet mee te mogen doen met raden omdat je slachtoffer bent :’)]

Wapen mag de dader ook zelf kiezen. Van de twee vragen mag één worden gesteld over het wapen en één over de dader (directe vragen als “is het wapen bladiebla” mag natuurlijk niet).

Beperkingen
Als je een ronde meedoet, mag je de ronde erna niet meedoen, zodat we telkens met een frisse groep deelnemers beginnen. De ronde daarna mag je weer wel meedoen, als je zou willen.

Je mag er vanuit gaan dat altijd één van de twee antwoorden op de twee dagelijkse vragen sowieso waar is.

Het is niet toegestaan buiten dit topic aan andere deelnemers informatie te vragen over of zij de dader zijn of niet, of om andere informatie te laten verifiëren. Mocht aan het licht komen dat een deelnemer op die manier aan extra informatie is gekomen, dan wordt deze gediskwalificeerd.

Mogelijke wapens

1. AK-47
  2. Zakmes
  3. Strop
  4. Wijnfles
  5. Fietsketting
  6. Loden pijp
  7. Balpen
  8. Kussen (als in verstikkingsdood)

NB het is deelnemers te allen tijde toegestaan om elkaar verdacht te maken als ze daar zin in hebben.

Spel nummer 1
Winnaar: UNICORN
Dader: Dalliance
Wapen: Kussen

Spel nummer 2
Winnaar: Dolfijnenlovah69
Dader: Polyethylene
Wapen: Balpen

Klinkt leuk! Maar ik denk dat ik het eerst moet zien voordat ik het snap! Heb dat spel namelijk nog nooit gespeeld. :cold_sweat:

ah dit is zo leuk! ik wil wel meedoen haha

Awesome!

Leuk idee Coq, I’m in :’)

Klinkt leuk, maar ik moet het inderdaad denk ik eerst zien om het door te hebben haha.

IKKKEEEE

Nja, ik waag het er gewoon op. I’m in.

ik join!

Leuk dat we het ook echt gaan doen.

Maar hoelang gaat een ronde duren? En moet je elke dag raden? Zijn er ook wapens of iets? En wie is er eigenlijk “dood”?

Ik snap het niet, maar lijkt me leuk!!

omg wat prachtig.
waarom heb ik de inschrijving gemist.

En nu?

Een ronde duurt totdat het geraden is. Je hoeft niet te raden als je niet wil, maar het is wel handig natuurlijk. En de dader mag een victim kiezen (logisch, daar is het de dader voor). Deze wordt aan het begin van de ronde bekend gemaakt. Het slachtoffer heeft zowel een nadeel als een voordeel: van de spelleider krijgt het slachtoffer namelijk één extra clue, omdat het slachtoffer deze gezien heeft vlak voordat 'ie stierf, maar omdat het even duurt om de “gene zijde” te bereiken en vanaf daar mee te doen met het spel moet het slachtoffer één dag wachten voordat ze mee mag raden of vragen mag stellen.

[Het is namelijk extreem lullig om niet mee te mogen doen met raden omdat je slachtoffer bent :’)]

Wapen mag de dader ook zelf kiezen, ik zal een lijstje maken met mogelijke wapens. Van de twee vragen mag één worden gesteld over het wapen en één over de dader (directe vragen als “is het wapen bladiebla” mag natuurlijk niet).

Nu ga ik even de spelregels updaten en dan met randomizer een dader kiezen, die vervolgens wapen en victim mag uitkiezen :stuck_out_tongue:

moet ik nu mijn profiel trouwens openbaar zetten? anders kan ik niet genote worden