Girls die ook op late leeftijd hebben gezoend of nog niet gezoend hebben?

Hi!

Ik ben een meisje van 17 en heb nu nog niet gezoend, ik wil het wel graag maar ik weet gewoon niet hoe en ben daardoor ook best wel bang… maar verder schaam ik me er niet voor ofzo, ik doe alles gewoon op mijn eigen tempo.
Ik vroeg me af of hier ook meiden zijn die het zelfde als mij hebben of laat hebben gezoend?

En hoe was dat ?

Same here, ik ben ook 17! Ik vind het op zich niet heel erg maar wil het eigenlijk wel gehad hebben, haha. Ik weet alleen nooit zo goed wat ik moet antwoorden als het een gespreksonderwerp is met niet echt bekenden, mijn vriendinnen weten het wel natuurlijk. :wink: Misschien komt het er binnenkort wel aan met mijn crush ( :hugs:) though, alleen zou ik hem moeten zeggen dat hij mijn eerste is?

Jaa ik heb dus precies wat jij ook hebt! Ik ben opgelucht dat ik niet de enige ben :cold_sweat: hihi maar ik wil het eigenlijk ook gedaan hebben, maar aan de andere kant laat ik het maar op me af komen want ik ga er niet naar jagen zegmaar… maar ik ben vooral bang van wat moet ik doen als het zover is? ik heb dus geen idee hoe ik moet doen ? Dat is denk ik sowieso heel spannend. Maar ik zou het hem na de rand vertellen dat hij de eerste was

Ik ben pas op mijn 18de gaan daten en heb voor het eerst gezoend toen ik 19 was. En ik heb het mijn dates altijd wel gewoon verteld. Ze reageerden niet raar. Ze waren alleen verbaasd. Ze zeggen meestal: huh maar bij zo’n mooie meid als jij had ik wel verwacht dat je al vriendjes hebt gehad vroeger. Nou nee dus.
Maar je moet je er echt niet voor schamen, ik heb genoeg vriendinnen van 19, 20 en ook een van 21 jaar die nog nooit hebben gezoend.

Het maakt echt niks uit.

Oh en eerste zoen moet je ook geen zorgen over maken, begin gewoon met kusjes op de mond en werk langzaam naar de zoen toe. Hierbij is het juist handig dat de jongen er van af weet :slightly_smiling_face: Ga mee in zijn bewegingen

Bedankt voor je reactie jullie helpen me hier goed mee! Maar degene waarmee jij voor het eerst zoende was in een relatie of date denk ik. En ik kom vaak jongens tegen bij het uitgaan en dan staat er meer druk op je en is het lastiger om van te voren aan te geven dat dit je eerste zoen is, maar ik heb zeker wat aan je tips!

Dan zou ik er voor zorgen dat je eerste zoen wel met een date is. Is ook leuker om op terug te kijken imo :slightly_smiling_face:

Tijdens het uitgaan zou ik het zelf gewoon niet zeggen. Meestal zijn jongens dan ladderzat en boeit het ze niks. Bovendien moet je je afvragen of je je eerste zoen in een discotheek wil, niks mis mee hoor maar ik hoor altijd iedereen over ‘de perfecte eerste zoen’ en weet niet of in een discotheek met vreemde zatte jongen zo perfect is haha. Het is in ieder geval niet raar dat je nog nooit gezoend hebt!

Ik had pas gezoend op mijn 16e. Nu 4 jaar later heb ik ‘maar’ met 3 jongens gezoend. Eerst dacht ik dat het echt een big deal was maar dat is het echt totaal niet. Doe waar jij je goed bij voelt en je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden of te bewijzen :slightly_smiling_face:

heel lief en begripvol al jullie reacties, dat had ik niet verwacht toen ik dit topic aanmaakte ! En ik had niet verwacht dat er ook zoveel meisjes waren methetzelfde :flushed:

Ik ook niet! ben ook 17. Soms heb ik echt het idee alsof iedereen om mij heen dat al gedaan heeft. Ik heb zelfs nog nooit iets ‘romantisch’ met een jongen gedaan of handje vastgehouden ofzo. :hammer:

Ik ben 17 en ik heb ook pas afgelopen zomervakantie voor het eerst gezoend. Niks raars aan hoor, ik ken wel meer mensen die op hun 17e nog niet hebben/hadden gezoend.

Annabel ik heb dat dus ook, ik heb altijd het gevoel gehad dat iedereen die ik kende al op 13 jarige leeftijd gezoend had, maar dat is dus helemaal niet zo ! :cold_sweat:

Ik heb pas op mijn 19e gezoend, met de jongen die nu al bijna anderhalf jaar mijn vriend is. :slightly_smiling_face: Ik was voordat ik had gezoend trouwens ook wel bang dat ik het niet zou kunnen of zo, en had er sowieso geen behoefte aan om het met een vreemde te doen, maar zodra je verliefd wordt gaat het echt vanzelf!

al deze tips en ervaringen luchten me op en helpen me echt

Ik was er wel vroeger bij, maar wilde even zeggen dat dat echt niet erg is en dat bijna niemand daar raar van opkijkt. Ik ken heel veel mensen die pas op ‘late’ leeftijd zoenden of nog steeds niet gezoend hebben (denk aan 18/19 jaar) en daar is niks mee. Als je voor het eerst zoent tijdens het uitgaan (niets mis mee vind ik) zou ik het niet zeggen, maar als t wat serieuzer is (of je hebt tijdens het uitgaan al uren met hem gepraat) dan wel denk ik.

Ik ben ook 17 en ook nog nooit gezoend. Ik heb nu wel een crush zegmaar en afgelopen maandag zoenden we bijna - zeg maar er hing spanning in de lucht maar geen van beide durfde echt. Niks gebeurd dus maar het leek opeens ook zo’n raar iets om te doen. Dus tsja ik maak de drempel groot voor mezelf denk ik xd

Haha, een blije topicstarter. :slightly_smiling_face: ik heb inderdaad ook met uitgaan wel de kans zeg maar, maar iets houdt me dan toch tegen… Ik wil liever een lieve zoen met een leuke jongen hebben om op terug te kijken, dan even ordinair in een discotheek haha!

Hee, ik ben 17 en heb zelfs nog nooit een relatie oid gehad met een jongen of meisje (ben bi). Ook niet op de basisschool ofzo.
Zelf ben ik er wel aan toe, maar zou niet weten hoe omdat al mijn vrienden een relatie hebben en niet echt mee uit willen/kunnen gaan daarom.
Ik zelf vind het vooral irritand dat mijn vrienden het er continu over hebben, en ik kan natuurlijk wel een deel mee praten en grappen maar over gedeelte hoe het echt is niet en dat vind ik lastig omdat ik letterlijk de enige ben in mijn vrienden groep. En als ik dat aangeef dan vinden ze het extreeem zielig voor mij en willen ze gaan zoeken voor mij…
En dat wil ik 100% niet haha. Ik weet dat mijn tijd ooit nog komt, maar als het voor iedereen om je heen al een paar gekomen is en voor jou nog niet dan baal je als een stekker. Dit gevoel is bij mij misschien sterken omdat ik mijn vrienden nu ook weinig zie omdat we op andere scholen zitten.
Ook kan ik wel grappen maken over sex en dat soort dingen, ik kan er goed tegen en ben er soort van mee opgegroeit (in de zin van open er over praten enzo). Veel mensen gaan er dan gelijk van uit dat je al alles gedaan hebt…

Ik ga er ook niet naar opzoek ofzo hoor, dat werkt niet :slightly_smiling_face: . Helaas moet je ondanks een beetje hulp van je zelf altijd nog een beetje wachten. Ik kan er soms ook nog ontzettend van balen, maar dat gaat meer om het relatie gedeelt wat ik niet ken dan om het zoenen hihi
Laaang verhaal maar ik snap je wel.

Ik was 17 toen ik voor het eerst zoende, tijdens het uitgaan maar wel met een jongen die ik al kende en die ik ook wel leuk vond. Ik was best wel verlegen en vond het dus dood eng en daarom hielp een klein drankje wel om het net wat losser te maken. En het was niet zo dat we midden in de club stonden te zoenen we waren even naar buiten gegaan en toen eerst nog gekletst. De zoen was alleen best wel slecht en weet niet of dat kwam door de alcohol haha. Het is jammer genoeg niks meer geworden omdat ik ging verhuizen en hem nooit meer heb gezien of gesproken.

Ik dacht ook dat ik ‘heel laat’ was. maar naderhand denk ik, 17 valt eigenlijk best wel heel erg mee. Als ik nu kijk naar mn jongere zusje die nu 17 is denk ik, van mij mag ze nog wel wachten haha. Het idee van wat ‘vroeg’ en ‘laat’ is wordt heel erg overdreven. Doe t als je er klaar voor bent en als t goed voelt, anders is de kans ook groter dat t faalt of heel erg tegen valt :stuck_out_tongue: