Girlcode..?

Deze ‘jongen’ (waarom beginnen alle problemen zo…) met wie ik sinds kort veel praat ken ik inmiddels al een paar jaar. Eigenlijk zijn we altijd goed geweest niet eens echt vrienden, maar als je elkaar zag kon je wel een goed gesprek voeren!Zoals ik al zei praten we sinds kort steeds meer en wordt er non stop over en weer geflirt. Nu komen we daar allebei wel mee weg aangezien we veel met mensen zo omgaan, Maar het ligt hier anders! Ik zie hem anders en ik weet hij mij ook… (dat klinkt raar, je snapt wat ik bedoel)
Het probleem zit hem niet in alles hier boven, maar in een hele goede vriendin van me. Ze heeft lange tijd heel hard op hem gecrushed. Dan bedoel ik ook echt 3 jaar!! Ze zegt dat dat nu nier meer zo is. Wat ik volledig geloof, Maar of het oke is dat ik hem date ligt anders. Ze weet niets van wat er gebeurt… En er mag ook niets gebeuren! Ik mijd prive met hem zijn daarom…
Toch wil ik het wel… weet ik veel!! ik weet niet eens waarom ik dit allemaal typ! Ik denk dat ik gewoon iemands mening nodig heb…

“You are never in any case to date a friends ex or a guy who she was really into.
Exception: If he’s one of those guys who every girl likes.”
-girlcode

Ik zou het even met haar bespreken, en vragen wat zij er eerlijk van vindt!

Jep, girlcode. Je gaat problemen krijgen met je vriendin als je hiermee doorgaat. En is dat het waard?

Denk aan je vriendin! Ze heeft 3 jaar een crush op hem gehad! Friends gaan voor!

Girlcode inderdaad. Behalve als zij anders aangeeft.

Inderdaad! Daarom zou ik het toch even met haar bespreken.

Je moet het haar gewoon vertellen en vragen of het oké is of niet. Dan heb je je antwoord :slightly_smiling_face:

Het lijkt mij ook dat ze hier niet blij mee zal zijn, maar zou het inderdaad eerst gewoon met haar bespreken. Er zijn ook meiden die, als ze er helemaal overheen zijn, dit echt niet erg vinden!

Vrienden gaan natuurlijk altijd voor. Maar als ze echt over hem heen is, vind ik wel dat ze dit moet gunnen. Bespreek het met haar!

^ Mee eens! Daarnaast vind ik het volgende:
Een relatie met de ex-crush van een van je vrienden is volgens velen uit den boze… Respectloos. Ik ben het hier niet áltijd mee eens. Wat als die vriendin écht niets meer voor hem voelt? Of… Wat als de ‘klik’ er tussen hen nooit is geweest, terwijl die ‘klik’ er tussen jullie wél is? Een échte vriendin zou je het geluk gunnen, ookal is dit even moeilijk.

Hmm… Ik zou het idd even bespreken met haar, misschien vindt ze het helemaal geen probleem. En ik vind een crush anders dan wanneer zij met hem ging daten/relatie had.

ik zou ook aan je vriendin vragen want aan de ene kant zou je vriendin wel blij voor je zijn als ze erachter komt… maar het zou ook kunnen dat ze zich gekwetst voelt en door haar vrienden en dr “crush”