Gilles de la tourette.

Respect (: Echt goed joh, hoe je erover denkt en alles!!

Heel veel respect :slightly_smiling_face:

Respect hoor (:

ik heb heel veel respect voor hoe jij daarmee omgaat. super goed. wees maar trots op jezelf.

Dat.

Maar ik vraag me af; waarom moet je dan klappen? (gewoon nieuwschierig (:slightly_smiling_face:

thanx everybody :slightly_smiling_face:

Een vriendje van mij had dat ook, dus toen had ik 5 jaar geleden besloten op de basisschool er een spreekbeurt over te houden. Hij had de laatste keer dat ik hem zag een tic dat hij steeds z’n hoofd moest ‘rollen’ op z’n nek ofzo. En hij vertelde dat hij ook een keer naar een Gilles de la Tourette-dag was geweest, en daar had hij ook tics van anderen overgenomen, dus hij had zich voorgenomen daar niet meer naartoe te gaan haha. Hij had ook een paar dagen een tic dat hij zichzelf steeds in z’n gezicht moest slaan, dat was wel vervelend… Maar heel veel respect!

In mijn hoofd zit iets niet helemaal goed. Als er een optreden, toneelstuk ofzo klaar is dan klap je omdat je dat wilt. Maar in mijn hoofd kan in één keer een seintje afgegeven worden dan klap ik. maar als ik dat ophoe ga ik van binnen helemaal rillen en kost me dat heel veel moeite dus is dat geen otie, dat is heeel erg vervelend. Dat klappen is ook erg vervelend, daar krijg ik hele pijnlijke handen van :frowning:

xx anoukspieg

PS: ik zat net jeugdjournaal te kijken (terwijl ik dit stukje schreef) en daar ging het over de staking tegen de ophef van het speciaal onderwijs, en daar was een jongen geinterviewd met gilles de la tourette. Hij zat op het speciaal onderwijs. Veel kinderen met gilles de la tourette zitten op het speciaal onderwijs. Ike niet daar ben ik te slim voor, en ik kan er zelf echt super goed mee omgaan (dat maakt het niet minder erg hoor)

(sorry deze was dubbel gepost)

Dat klopt, als ik iets heel vaak doe dan word dat ook een tic. Ik heb ook een spreekbeurt over gilles de la tourette gedaan. En ik heb ook de tic om met mijn nek te rollen. Het vervelende is… mensen in een rolstoel kun je even helpen met de lift ingaan ofzo, omdat je het van de buitenkant kunt zien. Maar gilles de la tourette kun je niet zien van de buitenkant. Dus zullen mensen gauw denken… wat doet zei raar met haar nek!

Haha nee, op het Ichthus! Hoezo? (:

Ik heb waarschijnlijk ook Gilles de la Tourette.
Maar mijn tics zijn wel een beetje raar… Maar ik kan er niets aan doen.
( + ik heb ook al Autisme )

Heel veel respect voor jou!

Niks is raar… maar wat zijn jouw tics dan?

Autisme is ook super lastig, ik heb waarschijnlijk ook add :frowning:

Mijn tics…
de opvallendste :
Ik maak altijd geluidjes ( luid en hoog )
zinnetjes herhalen : lelijke aap, zo meteen krijg je een boks, wat is er jong ! ( heeft niets mee te maken met hoe ik me voel. Ik zeg het ook als ik bijvoorbeeld heel blij ben )
met mijn hand aan iemands gezicht voelen
draaien met mijn piercing
wiebelen met mijn tenen
met mijn lichaam van voor naar achter, voor naar achter, voor naar achter
mijn vinger in iemands mond willen stoppen
zuchten
altijd tot 3 tellen
met je tong tussen je lippen en dan blazen
een volledige dag opnieuw na spelen
een spelletje met mijn ogen in de auto

Iedereen heeft wel iets…
Niemand is perfect… nou eigenlijk wel, iedereen is perfect op zijn eigenmanier.