gigantische bult door steekvlieg

Heyy!
Ik was pas gestoken door een steekvlieg, er ontstond een gigantische plek. Het was echt rood, warm, het werd ook een harde schijf en werd steeds groter. Ook jeukte het heel erg en kwam er soms wat vocht uit. De korstjes waren ook wat geel. Het duurt echt een tijd dat het weg is. Hierna werd ik weer gestoken en gebeurde er precies hetzelfde. Mijn vrienden hadden er niet zoveel last van.
Kent iemand dit toevallig en weet misschien wat ik moet doen als ik gestoken word? Is het een allergische reactie? en is het verstandig om er mee naar de dokter te gaan?

xx

Aangezien je er vrij heftig op reageert zou ik er de volgende keer gewoon even mee langs de huisarts gaan.

Allergische reactie, zo reageer ik ook ongeveer (alleen koorts erbij) op alle stekende insecten.
Antihooi-koorts tabletten (vrij verkrijgbaar bij drogist/Kruidvat/etc) werken af en toe.
Anders langs huisarts, er zijn speciale kuren beschikbaar.

Mijn moeder gebruikt inderdaad ook die hooikoortstabletjes, bij haar werkt dat erg goed. Anders gewoon langs de huisarts, die kan vast helpen!

Je kan inderdaad eerst loratadine of cetrizine proberen. Is anti-hooikoorts maar is praktisch soort van anti-allergie tabletjes. cetrizine heeft wel een bijwerking dat je er wat suffig van kan worden, loratadine heeft dat weer niet.