Gierig en altijd in de kroeg.

Hallo meiden!

Ik heb nu al wat langer dan een jaar een vriend en het gaat de laatste tijd goed na een slechte periode. We hebben het zelfs over samenwonen etc :slightly_smiling_face:
Maar het probleem is hij zit elke dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag in de kroeg en ik erger me zooo kapot. Hij werkt niet en is zo gierig als wat, haalt hij een drankje voor mij dan is het 3 minuutsjes later:’‘Ja jij haalt ik heb de vorige betaald’’ terwijl ik bijna alles voor hem betaal maar daar hou ik nu sowieso mee op. Zijn studiefinanciering gaat op in de kroeg en hierdoor kunnen wij niks leuks doen omdat hij geen geld heeft. Ik heb er al meerdere keren geprobeerd met hem erover te praten, maar luisteren doet hij niet.

Heeft iemand enige tips en adviezen hoe ik bij hem doordring dat ik het nu echt spuugzat ben?

Ik zou voorlopig geen leuke dingen met hem gaan doen, misschien dat hij dan zelf met het idee komt om wat te gaan doen? Als hij wel geld heeft om naar de kroeg te gaan, vind ik het ontzettend onredelijk dat hij jou steeds laat betalen… Ga leuke dingen doen met vriendinnen en als hij er naar vraagt zeggen dat zij wel zelf geld hebben om iets te gaan doen. Dit zou ik wel als laatste doen hoor, als praten echt totaal geen zin heeft!

Ik zou eerst leren met elkaar te leven, voordat je gaat samenwonen! Als je je continu ergert, is dat niet zo gezellig.

Bovendien betekent samenwonen samen betalen, daar moeten jullie het dan ook over gaan hebben.

Geen romantische toekomstplannen maken voor je ook naar de serieuze kant hebt gekeken!

Ja als je al meerdere keren hebt proberen te praten zou ik nu wel op een serieuze/boze toon zeggen van vind je het wel normaal dat jij meer dan de helft van de week in de kroeg zit?:face_with_raised_eyebrow:

Zou nog maar even niet gaan samenwonen als je dit soort (terechte) ergernissen hebt.

Ik denk dat hij op deze manier heeeel vervelend is om mee samen te wonen, dus daar zou ik voorlopig mee wachten eerlijk gezegd. En blijven praten erover en stoppen met dingen betalen voor hem. En wanneer hij echt niet wilt veranderen moet je kijken of je er mee kan leven of op zoek gaat naar een jongen die niet gierig is.

Als hij niet luistert, dan moet je consequenties stellen. Desnoods schrijf je op hoeveel jullie allebei betalen en kijk je gewoon naar wat eerlijk is.
Maar als hij dus geen geld heeft voor leuke dingen, dan kan je bijvoorbeeld als consequentie stellen dat jullie elkaar dan ook niet zien of zo. Is niet zo leuk, maar hij moet wel inzien wat hij doet.

zonder werk kan hij toch ook niet samenwonen?

Ik zou dit al wel doen. Je meldt dat je het spuugzat bent, praten geen zin heeft en dit is denk ik dé manier om het duidelijk te maken.

Ga inderdaad gewoon met vriendinnen op stap, en als hij vraagt ‘Waarom ga je wel met hen op stap, en niet met mij?’, dan kun je hem eens haarfijn uitleggen dat jij zijn centen blijkbaar niet waard bent, maar de drank wél.

Bedankt iedereen!

Ik heb het er met hem over gehad en zoals gewoonlijk was het ene oor erin de ander uit. Toen heb ik maar even wat feller opgetreden en hij schrok ervan en wist niet dat het mij zo dwars zat. Hij zal erom denken maar eerst zien dan geloven!

Ulg, ik heb zo’n bloedhekel aan gierige mensen. Er is er altijd wel een in een groepje die niks betaald, en er gewoon vanuit gaan dat wij betalen. Of mensen die naar een andere kroeg gaan zodat ze daar gratis naar de wc kunnen en dan weer terug gaan naar de andere kroeg, dan zit ik echt zo van maat doe niet zo moeilijk over 50 cent. Maar ze hebben wél geld om elke maand nieuwe schoenen te kopen, en als (ik denk dat) zij dan eindelijk eens iets trakteren, jahoor t is al te mooi om waar te zijn want dan gaan ze het terug vragen. Ik probeer dan ook vaak te ontwijken dat deze mensen mee uit gaan want ik erger me er dood aan. Oke beetje off-topic maar ik begrijp hoe je je voelt, en heeft btw iemand hier ervaring mee of tips voor?

Nouja… Sowieso lijkt het me - los van die gierigheid - misschien niet zo’n top idee om te gaan samenwonen als hij zo vaak in de kroeg zit? En die gierigheid is ook niet leuk…

@Ballerina ik heb er ook een hekel aan. Ik betaal graag iets voor iemand maar als diegene dan 1 keer iets voor mij betaald en het dan terug vraagt schiet het me echt in het verkeerde gat.

@Maaihoofd Daar heb je gelijk in daar hadden we ook een discussie over. Al zijn geld gaat op aan drank en sigaretten zet het op het kaartje in de kroeg en betaald het wanneer hij studiefinanciering heeft.

Ik heb ook aangegeven dat het samenwonen nog wel een tijdje kan worden uitgesteld totdat hij eens een keer volwassen met geld kan omgaan!