~Ghana, geld inzamelen!~

hee.

We hadden op school een actie, dat je een brief in kon sturen voor naar Ghana te gaan, en daar moest je dan je motivatie in zetten. daarna als je door was werd je op gesprek gevraagd. en toen beslisten ze welke 8 van de 86 brieven er mee mochten naar Ghana.

nou ik ben 1 van die 8 mensen die geluk heeft en naar Ghana mag!:smiley:
maar we moeten wel 700,00 per persoon ophalen.
Ik heb al een aantal sponsers maar ik wil er ook wel wat voor doen!

alleen nu wil ik dus met koninginnendag iets geks/leuks gaan doen om zo veel mogenlijk geld op te halen. maar wat moet ik doen?

weten jullie iets?

UP

wat leuk! Ik ga deze zomer naar zuid-afrika voor 3 weken. Ben het hele jaar al bezig met geld op halen (samen met nog wat anderen) maar dat gaat dan ook wel om iets meer geld. En wij hebben best wel grote acties gedaan dus denk niet dat je daar wat aan hebt…

maar een paar standaard dingen die je wel zou kunnen doen:

• auto’s wassen
  • koekjes/taartjes bakken en verkopen
  • knuffels verkopen (en dan bedoel ik niet van die pluche beesten) alleen dan moet je er wel duidelijk bij zetten dat het voor het goede doel is anders gaat niemand daar natuurlijk voor betalen :stuck_out_tongue:

oh, en niet zo ongeduldig… daar krijg je hier meestal niet bepaald leuke reacties op :slightly_smiling_face:

Zowiezo rommel verkopen, muziek maken als je dat kan, gewoon een potje neerzetten met dat ze er geld in kunnen gooien voor een goed doel, en een sponsor loop.

Maar ghana is toch helemaal geen arm land?

uhm juist wel!

ga jij misschien heeeeeeeeeel toevallig met global exploration?
ik ga naar nepal 3 weken
wij moesten 1600 euro ophalen

mag je ook bedrijven benaderen?
dan moet je gewoon alle bedrijven in de buurt mailen/bellen
dat heb ik gedaan (:

juist wel is ook overdreven, ik ben zelf half ghanees en ben een paar keer in ghana geweest maar zegmaar de rijke mensen zijn heel rijk en de arme mensen zijn heel arm dus hebben ook bijna niks. Ertussenin zitten niet veel mensen. Maarja de mensen zijn blij met wat ze hebben daar en de sfeer daar is heel anders.
Sorry beetje oftopic

nee, we gaan met een klein groepje (13 mensen) via een kleine stichting hier uit de buurt. En we moeten met de hele groep het geld op halen voor het project dat we daar gaan doen (bejaardentehuisje bouwen). Dus dat is nog wel iets meer dan dat, maar daar zijn we dan ook al vanaf september mee bezig :slightly_smiling_face:

hah bedankt voor de tips!
ja wij gaan ook maar met 8 kinderen! en het project kost in totaal 7000,-!
en mijn mentor heeft een eigen computer school, dus daar gaan we ook werken enz!

maar super leuk dat je naar zuid-afrika gaat!:smiley:

ik zal wel iets doen wat met het land te maken heeft
een Ghanese dans op voeren? x)
of Ghanees eten verkopen?

up

Ik ga naar Oekraïne voor 10 dagen, ik moet 200 euro ophalen. Iets minder :stuck_out_tongue:
Met een vriendin, die ook meegaat, verkoop ik nu eten in de kantine op school, een groot succes! :wink: Maar dat is natuurlijk niet op elke school mogelijk.
Even denken wat wij nog meer gedaan hebben…

Een autowasdag met het hele team, was erg gezellig en we haalden veel geld op.
We hebben een fietstocht georganiseerd met leuke activiteiten onderweg, waar mensen dus voor moesten betalen.
We hebben een maaltijd geregeld waar ook veel opkomst bij was.
Mijn zus organiseert, met hulp van anderen natuurlijk, een benefiet theatervoorstelling met heel veel goede optredens. Ze verwacht veel opkomst :wink:
En wij hielden een speciale collecte in de kerk, maar ik weet niet of dat bij jou mogelijk is :wink:

Dit is even wat ik zo kan bedenken. :wink:
Succes en veel plezier daar! :grinning:

aan de deur oliebollen of koekjes ofzo verkopen is illegaal. dat mag niet. mijn zus studeert rechten, en die kwam ermee.b ik wou het gaan doen, maar nu doe ik het toch liever niet :cold_sweat:

-

srry las ik niet