GGD op school

Hooi, ik heb morgen om kwart voor 9 een afspraak op school voor de ggd, maar ik ben echt heel erg bang omdat ik te dik ben… Ik ben 13, 1.63 en weeg in de 70 kilo, maar je ziet het niet aan mij, me vriendin schatte me 50 kilo… Ik ben heel erg bang voor wat die vrouw gaat zeggen, want een vrouw zei tegen mijn vriendin die 60 kilo weegt van; vind jij jezelf te dik? vriendin; soms met bepaalde kleding aan. Vrouw; dat ben je ook. En ze zat te zeggen dat ze obesitas heeft en toen moest mijn vriendin echt heel erg huilen en ik ben bang er hetzelfde met mij gaat gebeuren, ik kan amper slapen zo bang ben ik…
Maar valt het gesprek wel mee, of is het echt zo eng?

groetjes x

het zal vast allemaal wel mee vallen,
wij hebben zoiets ook gehad… (alweer 9 jaar geleden hoor, was in de eerste klas van het vmbo)
maar toen was ik 152, en 48 kilo,
en een jaar laten werden wij weer gemeten en gewogen,
en toen was ik bijna 10 kilo aangekomen, en bijna niet gegroeit,
en er is nooit wat over gezegt of iets…

Ten eerste: geen enkel zorgverlenend persoon gaat zeggen ‘wauw, jij bent echt dik zeg. bah. afzichtelijk’ en dan je dan uitlachen.

Deze mensen zijn netjes, voeren een vak uit: en werken voor een middelbare school. Die vriendin heeft dúidelijk het verhaal overdreven, want geen enkel volwassen persoon zegt zoiets tegen een jong kind.

Je hebt sowieso GEEN obesitas (zoek de term/mensen maar eens op!). Misschien geven ze een paar tips om een beetje gewicht te verliezen, maar ze gaan je echt niet weg sturen met een ‘hahahahaha, je bent te dikk!!’

Maak je geen zorgen, ik ben ook iets te zwaar voor mijn lengte: en niemand heeft ooit tegen me gezegd dat ik veelste dik ben: wat dat ben ik niet. En jij ook niet.

Zo.

Dankjewel, dit heeft me echt geholpen!

En mocht ze nou wat zeggen wat jij niet leuk vind, geef het aan!
Wie weet bedoeld ze het wel heel anders dan dat het op jou overkomt…
Zo voorkom je dat jij de rest van de dag met een rot gevoel zit, want dan kan zij uitleggen hoe ze het bedoeld

als je vriendin inderdaad obesitas heeft. zie ik niet in waarom die vrouw dat niet mag zeggen.
ze zal wel gewoon eerlijk zijn :wink:. niks mis mee.

Je kunt geen obesitas hebben als je 60 kilo weegt, tenzij je 1,20 bent. Maar dat lijkt me sterk. :")