GGD onderzoek BLEH

Als je lenzen hebt hoef je toch geen Oogtest bij de GGD of wel ? xO
kun je ook gewoon niet komen opdagen want ik ga echt niet in me ondergoed staan ofzo …

Want er staat wel in de brief we roepen je in prencipe nog een keer op, … wat bedoelen ze daar dan mee ?

en me zus is toen ook niet geweest ze was gewoon niet gegaan maar ik vind het ook zo lullig als ik niet kwam opdagen en ze verwachten me wel ,

Ik heb nu toch besloten om gwn te gaan en me er niks van aan te trekken DANKUWEL

Zo erg is dat toch niet.
Jij bent echt niet de enige die dat moet hoor, iedereen moest dat bij ons! En zowat iedereen moet daar in z’n ondergoed staan. Die mensen hebben dat echt al wel vaker gezien.
En als je lenzen hebt moet je nog wel een oogtest doen. (althans ik wel)

Bedoel je dat onderzoek dat je op school krijgt in de 2e of niet?
Ik denk niet dat je dan een oogtest hoeft te doen, misschien even om te kijken of je sterkte veranderd is?
Je hoeft alleen je shirt maar even uit te trekken, dan kijken ze even of je rug goed is. Die arts is waarschijnlijk een vrouw en die ziet zoveel meisjes in hun bh staan, dus daar kijkt ze echt niet van op.
Waarschijnlijk krijg je als je de eerste keer komt een nieuwe afspraak (bij ziekte bijv.)
Ach, iedereen moet het, het is wel beter voor je want als je rugklachten hebt is het beter om er nu achter te komen zodat het nog gecorrigeerd kan worden met bijv. zooltjes. Anders kom je er misschien over een aantal jaar achter en is het al te laat om er nog wat aan te doen.
Gewoon gaan dus, er zijn wel ergere dingen op de wereld. Als dit het ergste is dat je in je leven mee gaat maken ben je een zeer gelukkig mens.

ze praten daar alleen maar met je, wegen je en zien hoelang je bent. en je bent klaar ;d

Kun je dan niet gewoon niet gaan , het is toch niet verplicht of wel ?

ze wegen je en testen je ogen?
en niet alleen in je onderbroek,
je moet je shirt een beetje optrekken.

serieus, waar maken mensen een probleem van…

als je dat onderzoek bedoelt dat je in de tweede krijgt hoef je niet in je onderbroek te staan…
volgens mij heb je dat in groep 7 of 8 ook gehad, toen moest je wel je kleding uit doen en daar controleerde ze ook je rug en beenlengte… als dat toen niet helemaal goed was moet je nu alleen je shirt uit doen… dat had ik tenminste, want toen keken ze er nog eens naar en nu heb ik zo’n zooltje in mijn schoen.

en dat van dat nog een keer oproepen zullen ze wel mee bedoelen; nog één keer na groep 7 of 8… of dat je nog een brief krijgt als je die dag ziek bent…

Het is een standaard onderzoek en er gebeurt niks.
Ik kon ook slecht zien en kreeg een verwijzing naar de oogarts.
Nooit gegaan. verder vraagt ze algemene dingen, geen zorgen.

okeee, dan… nouja ik ga gewoon me zus nadoen en nietgaan vast geen probleem en anders wel het hoeft ook niet van mijn ouders enzenz,

ik had in groep 8 en de 1ste ggd, als het je 1ste x is moet je wel in je onderbroek, maar is helemaal niet zo erg
in de 1ste moet je gwn praten

ik heb dat nooit gehad in de 2de haha :stuck_out_tongue_winking_eye: maar als ik het had, was ik ook niet gegaan. ik weet dat van alles mis met me is, en ik ga niet nog een keer in onderbroek of wat dan ook staan, jezus wat was dat genant in groep 7/8

maar zeg anders even tegen een hoger iemand op je school dat je niet komt? anders wachten ze idd op je ja, zorg even dat dit door word gegeven! (:

okee, ja eig moesten je ouders bellen dus dan zeg ik wel tegen me ouders dat ze mogen bellen dat ik niet kom ofzo

Waarom is het erg dat je in je onderbroek moet staan… die mensen zien zo iets dagelijks hoor

maar als ze me gaan wegen en ik ben te licht? wat doen ze dan?

ze gaan je alleen opmeten en wegen,
verder gaan ze met je praten, thats it, je hoeft alleen je schoenen uit te doden.

Ik hoefde niet eens in me onderbroek.

upje voor mijn vraag (A)

Iedereen zegt ga gewoon en alsnog besluit je om niet te gaan, waarom vraag je het aan ons als je toch al besloten hebt? Niet om lullig te doen, maar ze kunnen je helpen bij de GGD mocht er iets mis zijn en als er niks mis is ben je er zo weer weg. Ga gewoon eventjes het kost hoogstens 10 minuutjes van je tijd!

Ik hoefde alleen maar me schoenen uit te doen.