GGD groeikaart

Hallo meiden! Ik ben op zoek naar een groeikaart die je bij de GGD (meestal een geel blaadje) krijgt om uit te rekenen hoe groot je wordt. Ik ben namelijk erg benieuwd of ik nog groei. Kan ik met dat nu nog kijken hoe groot ik word? En zou je die kaart hier kunnen posten?

bedankt! x

Heey! De groei verschilt echt per persoon.
Het is vooral genetisch bepaald. Als je bang bent dat je te lang wordt kun je bijvoorbeeld foto’s laten maken bij het ziekenhuis (van je vingerkootjes) waarbij ze kunnen zien hoe lang je ongeveer gaat worden… Maar dit is alleen als je té klein,of té lang dreigt te woorden.

ja ik hoor van veel mensen dat ik eigenlijk niet moet zeuren, ik ben 168 cm. maar ik wil zo graag ‘‘groot’’ zijn, 175 ofso en daar loop ik best wel veel om te zeuren:$ .maar was meer even uit nieuwsgierigheid. Bedankt voor je antwoord x

De groei verschilt idd per persoon.
Sommige worden eerder ongesteld, waardoor ze niet meer veel groeien en andere groeien door tot hun 15e. Tja.

Die kaartjes kloppen vaak niet echt. Volgens dat kaartje zou ik op 1.70 - 1.75 moeten uitkomen. Ik ben nu 1.60 en ik groei nog hoogstens 3 cm. :’)

Je kunt hormonen halen om langer door te groeien, maar deze hebben bijwerkingen en zijn meestal alleen voor extremne gevallen. Door deze hormonen wordt je niet ongesteld en groei je langer door. :slightly_smiling_face:

nouja “halen” is een beetje makkelijk gezegd.

Deze kun je niet halen volgens mij als je gewoon normale lengte hebt? Ze worden eigenlijk alleen gegeven in extreme gevallen, als ze dreigen 1.40 te worden ofzo.

ik wou al zeggen haha, zou handig zijn! :slightly_smiling_face:
ik ben nu ook al bijna 4 maanden niet ongesteld terwijl ik het al 2 jaar regelmatig was. Zal ik nu miss dan groeien?

daar klopt dus echt niks van
GGD zei dat ik 1.68 zou worden, en ben nu dus al 1.73 ofzo

Dit had ik ook.

ga er maar van uit dat je na je 25ste echt wel ben uitgegroeid (kwa lengte, kwa borsten) en dat je dus nog een paar jaartjes te gaan hebt.
kijk anders naar je ouders. zijn hun lang? lengte is voornamelijk genetisch bepaald. mochten je ouders lang zijn maar hun begonnen pas op hun 17e te groeien, dan heb jij ook een grote kans dat je een beetje een laatbloeier bent.

mijn ouders zijn 170 en 180
Cateyes en The LovelyOne, hoe oud zijn jullie dan? en wanneer begonnen jullie plots te groeien?

Op de basisschool hadden we de schooldokter, die had zo’n groeikaart van mij. Ik zou 1.73m worden. Ik ben nu 1.85m, wat klopt er niet? xD

en wanneer had jij die groeispurt?
ook na je ongesteldheid nog?

Ik had m’n groeispurt wel na ongesteldheid.

Volgens zo’n blaadje zou ik 1.78, nou ik ben 1.71 en allang uitgegroeid.

En om te vragen hoe t bij een ander ging heeft niet zo’n nut, want iedereen is nou eenmaal anders. Ik heb nooit een groeispurt gehad, ik ben gewoon heel geleidelijk gegroeid en daarna nooit meer verder gegroeid.

Mijn ouders zijn 183 en 194 en ik ben 162 en heb nog hoogout 8 cm te gaan zekernniet meer. Dus bij mij is he niet genesptisch bepaald haha

ik ben nu 172 en ik zou 176 worden dus zou best wel is kunnen kloppen :slightly_smiling_face:

ik zou tussen de 160 en 170 worden. Ben 178, klopt niet dus :wink: