GGD bloedonderzoek

Lieve meiden,

Vorige week zijn ik en mijn vriend er achter gekomen dat we een SOA hebben, we ontdekten bultjes op onze geslachtsdelen en een paar dagen later ervaarden we misselijkheid, hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid. Naar aanleiding van de bultjes en de andere klachten zijn we er 99% zeker van dat we Syfilis hebben.
We zijn gisteren samen naar de GGD gegaan om een afspraak te maken voor een bloedonderzoek, maar nou is mijn vraag; Als er daadwerkelijk Syfilis uitkomt en we een antibiotica kuur nodig hebben, hoe kan ik er voor zorgen dat mijn ouders er niet achter komen? Ik wil het anoniem laten doen ivm strenge ouders en kan hier niet echt iets over internet vinden. Zijn de medicijnen gratis of moet ik dan zelf betalen?

Als er reacties komen van dat het vies is etc; ik ga hier niet op in :wink:
Alvast bedankt!

Bewaar die antibiotica gewoon op een plek waar je ouders het niet vinden en als ze het wel vinden zeg je dat je een blaasontsteking hebt en daarom een kuurtje moet slikken. Daarbij denk ik niet dat er meer op de rekening zou kunnen komen te staan dan “apotheek” (dat is wat mijn zorgverzekering altijd stuurt als ik iets nodig heb gehad). Als het goed is wordt het vergoed door je zorgverzekering, maar vraag het voor de zekerheid na als je de pillen ophaalt bij de apotheek :slightly_smiling_face: .

Dokter heeft beroepsgeheim en bij de ggd kan het zelfs anoniem. Je krijgt een kuur mee waarschijnlijk en je bent vast niet de enige die dit zo ervaart, dus er is vast een oplossing voor… het blijft iets persoonlijks natuurlijk. Je kan het aangeven en vragen wat ze ermee doen… misschien kan je de medicijnen terplekke zelf betalen en komt niemand er achter, misschien kun je het ophalen en bij de verzekering inderdaad terugclaimen of wat hierboven al gezegd wordt dat er alleen ‘apotheek’ op komt te staan.

Ik zou gewoon even vragen wat de mogelijkheden zijn en je verhaal even uitleggen.

ik zou me alleen maar bezighouden waar die soa vandaan komt eigenlijk.

Wat hierboven staat is denk ik genoeg antwoord op je vraag, maar denk er ook aan dat jij en je vriend eventuele eerdere partners waarschuwen!

Ik heb ook bultjes maar… ik heb nog nooit dingen gedaan met iemand

Kan ook van het scheren komen

Beter ga je je zorgen maken over waar de soa vandaan komt.