Gezondste ijssmaak

Hoi! Ik ben al een tijdje bezig met gewicht verliezen. Nu gaan ik en de rest van mijn opleiding morgen een ijsje eten omdat we iets te vieren hebben. Ik wil graag meedoen, als soort van beloning. Nu is mijn vraag of er misschien ook een ‘gezondere’ ijs smaak is. Ja, ik weet best dat geen een smaak echt gezond is maar is er een smaak die misschien iets verantwoorder is zoals citroen? Of maakt dat eigenlijk niets uit?
Bedankt!

Volgens mij citroen juist niet, omdat er extra suiker aan toegevoegd wordt om het zoeter te maken!

misschien yoghurtijs?

Ik neem aan dat het gaat over bolletjes ijs? Want anders zou je kunnen kiezen voor een waterijsje.

In elk geval denk ik dat er wel verschil zit tussen verschillende smaken, maar dat dit nooit heel veel is. Dat je bezig bent met afvallen, betekent niet dat je nóóit iets “slechts” mag eten. Zoals je zelf al zegt is het een beloning. Geniet er daarom lekker van en maak je niet zo druk om die eenmalige extra calorieën.

Misschien kan je frozen yoghurt nemen? Super lekker en een stuk gezonder :slightly_smiling_face: