gezondheid wordt steeds slechter.

hey meiden.
ik heb jullie hulp nodig en wel zo snel mogelijk.
even snel wat informatie;

• 1.80m +/-
  • 54kg
  • 15 jaar oud
  • eet veel
  • sport niet
  • lang verhaal, maar lees alsjeblieft.

mijn gezondheid wordt steeds slechter. en ik voel me steeds slechter.
het begon allemaal ongeveer 2 maanden geleden. ik was alleen thuis
en had 2 vrienden uitgenodigt en mijn beste vriendin. we zaten gezellig
bij mijn huis totdat een vriend een andere vriend van me belde.
hij vroeg of hij met hem wou blowen. aangezien ik wel vaker had geblowd,
en dat wel goed ging. besloot ik dus om mee te gaan. dus wij met zijn 4’en
op onze fiets naar de stad, om vervolgens wiet te halen en ergens te blowen.
ik voelde me toen ook al een paar dagen niet goed. ik had wat hijsjes genomen.
toen werd ik misselijk. ik had wel eens gehoord over mensen die bad gingen.
nooit dacht ik er aan dat dat ook bij mij zou gebeuren. ik werd steeds misselijk en
duizeliger en werd licht in mijn hoofd. als ik een rondje ging lopen ging het goed.
na een tijdje dacht ik dat het beter was om naar huis te gaan. dus ik ging naar
mijn fiets lopen, we zaten onder een brug dus moest ik een stukje omhoog lopen.
toen ik boven was zag ik een bankje staan, ik riep snel tegen die vriendin dat ik
maar even moest gaan zitten, want alles wat ik voelde werd steeds erger.
ik kreeg hartkloppingen en ik voelde dat ik moest overgeven. dat heb ik dus ook gedaan.
toen ik thuis kwam ben ik meteen maar mijn bed ingekropen. want ik voelde me niet
goed, mijn vader had meteen door dat ik wat gedaan had. (hij weet nog steeds niet wat precies.)
in bed heb ik ook nog een paar keer overgegeven, dit gebeurde op een dinsdag.
ik had op facebook een post geplaatst dat ik ziek was en had overgegeven.
zaterdags had ik een surpise party voor het vriendje van mijn beste vriendin.
de avond begon heel gezellig. ik had al een paar drankjes op en toen ik meedeed met
een spel. heb ik 4 shotjes pure wodka gehad, ik voelde hem al aardig hangen. maar
domme ik dronk gewoon verder. die nacht heb ik ook overgegeven. die dagen erna
voelde ik me nog steeds kut tot nu toe. terwijl het al dik 2 maanden geleden is gebeurt.
ik val HEEL veel af. steeds komt er dan weer een kilo erbij, maar die gaat er net
zo hard weer af. ik eet vrij veel, maar ik sterk maar niet aan. als ik mijn benen tegen elkaar
aan had had ik wel ruimte, maar die ruimte die nu tussen mijn benen zit als ik ze tegen elkaar
aan heb is veel erger dan normaal. mijn vriendinnen zien ook dat het steeds slechter gaat.
ze weten ook dat ik wel veel eet. want dat doe ik ook. nu ben ik al dik 2 weken verkouden.
en ik heb nogal veel last van me keel, al 3 weken. ik hoest nu ook al dik 4 weken. en het houdt maar
niet op met mijn klachten. in de ochtend word ik wakker omdat ik de hele tijd moet kokhalzen.

ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen.
moet ik naar de huisarts? moet ik het nog langer aankijken?
ik weet het niet meer, sinds vandaag hoor ik ook al niks meer met mijn ene hoor.
help me alsjeblieft!!

heel erg bedankt dat jullie dit wouden lezen.

Ik raad je aan om naar de huisarts te gaan. Wij zijn geen doktortjes. Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar veel sterkte!

Om te beginnen, ik vind die zinnen als ‘dus ik ging naar mijn fiets lopen’ stront irritant.

Maar ga gewoon naar de huisarts.
Heeft dat blowen er echt iets mee te maken? Zo ja, eigen schuld dikke bult.

Ik zou het niet weten, maar er zit niet voor niks een leeftijdslimiet op die middelen. (Niet dat ik denk dat mensen daarboven er wel verstandig mee omgaan.) Ik zou voortaan gewoon van die troep afblijven.

Pfoe, ik heb echt geeeeen idee wat dit zou zijn of wat het kan verhelpen, maar heel vervelend natuurlijk! Upje voor jou, en beterschap!

Eh, ja ik zou naar de huisarts gaan ja.

Blowen lijkt me iig niet bevorderend voor je gezondheid.

Hopen dat je je lesje heb geleerd, en dan nu maar snel een afspraak maken bij de huisarts!

Wees zuinig op je lichaam, gebruik niet al die troep ( ook niet omdat het stoer is, wat het niet is overigens) , je hebt maar 1 lichaam waar je t nog heel lang mee moet doen! :wink:

Ik ben gestopt toen ik “blowen” las. Je kan ziek worden daarvan, zeker misselijk.
Ga naar de dokter, dan ben je zeker.

Ten eerste maar eens stoppen met blowen en veel minder drinken? Zal je gezondheid wel al helpen denk ik zomaar.
Verder zou ik eens goed gaan uitrusten, eet gezond en slaap voldoende. Misschien is je lichaam flink aan het herstellen, wat veel energie van je vraagt.
En wat iedereen zegt, ga naar de huisarts.

Niet heel gek dat je van blowen en veel drinken misselijk word hoor. Dus denk dat er niet veel met je aan de hand is. Misschien wat verminderde weerstand omdat je slecht voor je lichaam zorgt. Als je naar de dokter gaat moet je natuurlijk wel eerlijk vertellen wat je je lichaam aandoet!

Zou het niet kunnen zijn dat je in een (bad) trip bent blijven hangen?

Het kan niet aan het blowen liggen, een bad van blowen blijft meestal maar een paar uur tot maximaal een dag hangen. als je angstaanvallen hebt kan dat wel een paar weken blijven hangen maar daar kom je ook weer overheen. Wat jij hebt is waarschijnlijk iets anders. Het is een heel stom idee maar misschien heb je een litworm? serieus, daarvan is een vriend van me 15 kilo in een week verloren. Als ik jou was zou ik maar gewoon morgen een afspraak maken bij de huisarts :slightly_smiling_face:
Sterkte meid <3

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je dat van het blowen hebt. Ik zou naar de dokter gaan, want aan je verhaal te horen is er wel wat goed mis.

15 en dan al zoveel drinken en blowen.
Meid je bent net uit de luiers
Ga hier niet serieus op in

Sorry voor mijn antwoord

@ Alle mensen die veroordelen wegens blowen: Het is heel normaal om een uitprobeer fase te hebben. Blijkbaar zit dit meisje daar in. Hoeft heus niet te betekenen dat ze het dagelijks doet of het haar hele leven blijft doen.

Ik denk ook dat het ergens anders door komt. Zoals hierboven al gezegd is, een lintworm bijvoorbeeld.
Ga even langs de dokter :slightly_smiling_face:

Ik ook.

Heb je geen longontsteking.
Zou daar maar eens voor gaan testen
Dan heb je dat soort dingen ook. Braken hartkloppingen op sommige momenten duizelig zijn en afvallen.

Sorry voor mijn vorige antwoordt. Werd een beetje boos.

meid we snappen dat je in die uitprobeer fase zit maar wacht in godsnaam met blowen totdat het mag!! die mnimun leeftijd zit er niet voorniks op. Ik ben zelf trouwens 18 en werd er ook niet goed van, maar dat terzijde.
ook wodka is zo sterk als de tering en 4 shotjes achter elkaar als je zo jong bent en nog niet veel gewend? kap alsjeblieft met deze ongezonde dingen!!

Dat je je nog afvraagt of je naar de dokter moet, ik was allang gegaan. Je weet zelf ook dat dit niet normaal is.