Gezondheid; Snel roodhoofd tijdens sport

Zoals de titel al zegt; ’ Snel een rood hoofd tijdens sporten’
Heb daar heel snel last van, mijn conditie is redelijk goed en sport elke dag 1,5u/2u en dan het eerste kwartier heb ik een rood hoofd, ben niet eens moe dan. Alleen dat rode hoofd, had gehoord dat het te maken heeft met een slechte doorbloeding? Maar zou je daar van die speciale druppels ( Dr. A vogel) elke dag wat van moeten pakken? Heb ooi eens zoiets gehoord…

Misschien hebben sommige van jullie hier ervaring mee en willen me hraag helpen :grinning:

X

Ik en mijn broer hebben er ook last van. Dat rode hoofd hoeft niks te maken hebben met een slechte doorbloeding, meestal is het omdat je veel bloedvaatjes hebt in je gezicht. Niks aan te doen helaas.

Daar heb ik ook altijd last van, niks aan te doen helaas. Maar je hebt de rest van de dag wel een mooie gezonde rode blos op je wangen :slightly_smiling_face:

Joh meid maak je er niet druk om! Ik heb het ook, zoveel andere mensen hebben het. Het is normaal om aan iemand te zien dat hij/zij inspanning levert. Je bent aan het sporten! Ik zweet er ook nog eens super erg bij, dus ik heb dubbel geluk haha :’) Maar tijdens het sporten maakt het me echt niet uit hoe ik er uit zie, het gaat uiteindelijk om de resultaten en dat uurtje dat ik er lelijk uit ziet boeit me dan niks :stuck_out_tongue:

hey
ik zit op handbal en daar beweeg je echt super veel ik krijg ook altijd een rood voorhoofd terwijl ik nog helemaal net moe ben en denk dan dat andere mensen denken dat ik wel moe ben en slechte conditie heb
(wrm denk ik altijd aan wat andere mensen van me denken)
niks aan te doen denk ik :frowning_face:
liefs

Ik heb dit ook altijd maar er is niets aan te doen haha, meestal is het wel grappig omdat veel mensen in mijn klas hier last van hebben !

Ik heb er ook last van… ziet er dan direct uit alsof je he-le-maal kapot bent (terwijl je dit lang niet altijd bent). Tip is wel om je polsen koel te houden, dus regelmatig onder de koude kraan. Als je polsen koel blijven warmt de rest van je lichaam minder snel op!

Ik heb dat inderdaad ook! Maar als ik in de spiegel kijk ben ik juist trots hahaha :stuck_out_tongue:
Ik vind het er zelf namelijk uitzien alsof ik alles gegeven heb (wat inderdaad vaak nog niet het geval is), maar toch vind ik het heerlijk om tijdens het sporten lekker te zweten en dat rood hoofd hoort daar vaak bij. Klinkt misschien smerig, maar zo bedoel ik het niet haha! Maar voor mij is het (misschien onterecht) een teken dat ik bezig ben en dat m’n lichaam ook echt aan het werk is.

Ik word ook altijd rood, ik heb het dan zelf niet door want ik ben nog niet zo moe en dan zeggen mensen altijd dat ik rood ben haha. Ik zweet ook nog eens best veel dus woehoe nu denken mensen dat ik nul conditie heb terwijl ik best wel een endje kan rennen

Heel veel mensen hebben daar last van maar als je er echt mee zit moet je misschien proberen make-up op te doen tijdens het sporten?

Waauw wat een reacties allemaal! Ik dacht echt even dat ik iets had ofz :stuck_out_tongue:
Want ik ken verder niemand die dat heeft &Inderdaad ik zweet er ook nog eens superveel by :astonished: Het maakt me niet uit omdat ik aan het sporten ben, maar ik dacht gewoon dat ik ergens last van had haha.

&make-up &sporten? Dat matchet niet goed samen haha, maar zowizo draag bijna tot geen makeup :slightly_smiling_face: